Strona 1 z 1

Dangerous Waters na Windows 10 - sposób z dgVoodooCpl

: 19 kwie 2020, 12:47
autor: PL_Cmd_Jacek
Wczoraj po kilku próbach udało mi się poprawnie skonfigurować Dangerous Waters na Windows 10.
Można grać w oknie i wszystkie jednostki działają, również w grze w sieci.

Próbowałem kilku metod, ale tylko jedna przyniosła pełny efekt.

Najpierw wypróbowałem metody podane w temacie o RA

http://forum.polishseamen.pl/viewtopic.php?f=11&t=82

niestety grać można było tylko na pełni ekranu (plik d3d8.dll) lub gdy użyłem "DXWND", to wybranie niektórych nowych jednostek z Reinforced Alert powodowało wysypanie się gry.

po kilku testach i próbach w końcu rozwiązałem problem - dzięki Pepe :piwko: .

Metoda jest opisana tutaj:

http://www.redrodgers.com/forums/showthread.php?t=6767

Metoda wykorzystuje wrapper "DGVoodoo2":

http://dege.freeweb.hu/dgVoodoo2/dgVoodoo2.html

(wersja 2.63.1 jest także dostępna w naszym dziale download/DW)

Poniżej skrócony poradnik co należy zrobić.

W załączniku, spakowałem tylko te pliki wrappera, które są potrzebna do DW. Jest on wstępnie skonfigurowany.

1) Rozpakowujemy paczkę do folderu z grą
1_1.JPG
2) Edytujemy plik "dangerouswaters.ini"

Przechwytywanie1.JPG
Przechwytywanie1.JPG (27.57 KiB) Przejrzano 15906 razy

W ModeID należy dać wartość 1-4 odpowiadającą rozdzielczości okna, w jakiej chcemy grać:

(1) 800 x 600
(2) 1024 x 768
(3) 1280 x 1024
(4) 1600 x 1280

3) Otwieramy właściwości pliku "dangerouswaters.exe" i zaznaczmy opcje "tryb ograniczonych kolorów"

1.JPG

4) Włączamy wrapper - plik "dgVoodooCpl.exe" i sprawdzamy kofigurację na wszystkich trzech zakładkach (powinny być już ustawione, jeśli skorzystacie z mojej paczki)

Zakładka General wskazujemy / upewniamy się że ścieżka wskazuje folder z grą

2.JPG

Zakładka Glide - nie używana przez DW

3.JPG

Zakładka DirectX upewniamy się, czy wybrana rozdzielczość odpowiada tej którą zaprogramowaliśmy w pliku "dangerouswater.ini"

4.JPG

5) Zachowujemy zmiany klikając przycisk Apply

6) Kopiujemy zawartość folderu MS\x86\ do głównego folderu z grą (jeśli ktoś ściągnął gdzieś nowszą wersję vodoo)

7) Odpalamy grę. Trzeba pamiętać, że w trakcie gry dgVoodooCpl musi być załączone. Nie można go zaknąć.

Powodzenia.

:zastrzele:

Re: Dangerous Waters na Windows 10 - sposób z dgVoodooCpl

: 19 kwie 2020, 16:00
autor: pepe
Świetnie, że działa bo ograniczanie się do okrętów podwodnych i Perrego źle wpływałoby na obsadzanie graczy w bitwach MP. Ciągle niewiele osób potrafi grać na surfach a juz na Udaloyach czy Bergamini jeszcze mniej.
po kilku testach i próbach w końcu rozwiązałem problem - dzięki Pepe :piwko: .
No ale ja wcale nie pomagałem tylko podsunąłem pomysł żeby sprawdzić DgVoodoo bo w sumie czemu nie?



Co do zakładki DirectX

Filtering i Antialiasing ustawiałem na App driven bo choć obraz był ładnie wygładzony to na zachmurzonym niebie pojawiał się czarny pasek łączenia tekstury. Być może to kwestia sprzętowa ale u mnie tak to właśnie wyglądało i może nie ma sensu kombinować.

Resolution dałeś na 1680x1050 ale w dangerouswaters .ModeID nie ma takiej wartości. Czy przez to nie masz nieco rozciągniętego obrazu? Zwłaszcza że w zakładce General dałeś "streched".


P.S. ogarnę kilka spraw i sam przetestuję jeszcze raz to wygładzanie bo gra wyglądała dużo lepiej bez spadków klatek tylko to łączenie tekstury psuł wrażenia. Ale moze to naprawiono bo sam uzywałem dużo starszej wersji.

Re: Dangerous Waters na Windows 10 - sposób z dgVoodooCpl

: 19 kwie 2020, 16:28
autor: PL_Cmd_Jacek
pepe pisze:
19 kwie 2020, 16:00

Resolution dałeś na 1680x1050 ale w dangerouswaters .ModeID nie ma takiej wartości. Czy przez to nie masz nieco rozciągniętego obrazu? Zwłaszcza że w zakładce General dałeś "streched".
screenshota robiłem przed uruchomieniem wczorajszej gry. Zadziałało, ale rozjechał się kursor z punktem klikania :bober . Dlatego porosiłem byśmy zaczęli jeszcze raz i przestawiłem na 1280x1024.

Dzięki za zwrócenie uwagi.

Re: Dangerous Waters na Windows 10 - sposób z dgVoodooCpl

: 19 kwie 2020, 16:33
autor: pepe
Zdublowałeś posty :P

Sprawdziłem to filtrowanie tekstur i oto filmik pokazujący błąd. Dodam, że wyłączając oba (ale może wystarczy jedno) błędu nie ma.


youtu.be/3zFvfhl6A9A


P.S. przy czystym niebie też tego nie widać.