teekenpl pisze: ↑07 kwie 2020, 21:00
Doinstalowałem GWX-a i wszystko działa oto dowód:
[...]
Jedyne co mi się nie podoba to te ikony oficerów, nie dość że kolorystyka beznadziejna to wszystkie takie same. Zobaczcie sami poniżej i ocencie.

-
https://zapodaj.net/f6d69f53adb88.jpg.html
Zrzuty zrobione na 1024x768. Mam fix do zmiany rozdzielczości (zdjęcie poniżej) polega na podmianie plików i edycji pliku d3d9.cfg i zmiany rozdzielczości na żądaną ale nie wiem dlaczego GWX się sypie jak to wkleję.

-
https://zapodaj.net/719147197db9c.png.html
Podumowując mod zrobiony pod GWX więc chyba dlatego bez niego nie do końca działa ciekaw jestem czy jest gdzieś do pobrania taki co by działał bez niego.
Jak macie jakieś rozwiązanie aby gra z gwx działała bez szwanku na rozdziałce 1366x768 to proszę dajcie znać. I jeszcze jedna prośba jak ktoś może wskazać namiar na mody poniżej z instrukcją jak je wgrać byłbym Happy. Dzięki!!!
Atackdisc

-
https://zapodaj.net/7e221e12d31d7.png.html
Pierścienie na peryskopie

-
https://zapodaj.net/b79099a642b90.png.html
P.s nie wiem dlaczego obrazy , które załączam nie działają z BBC code na tym forum.
Ten fix do zmiany rozdziałki, to nieaktualny fix do monitorów CRT w proporcji 4:3. Generalnie nie nadaje się do szerokoekranowych LCD bo nie kompensuje zmiany proporcji (okręgi stają się jajkami).
Jedyny koszerny fix d3d9.dll, to ten z modów 1360x768 i 1920x1080.
Ale co z tego że zmienisz rozdzielczość, skoro na widokach typu peryskop, lornetka zobaczysz czarny lub zepsuty pas ekranu...
Zepsuty w tym sensie, że każde narzędzie pierwotnie przyklejone za prawą stroną ekranu będzie cały czas widoczne, a jego przesuwanie będzie pozostawiało w tym miejscu smugę po animacji.
Cały myk z modami do GUI jest w tym, że w proporcji 4:3 na 1024x768 było niezbyt trudno podmienić tekstury i ewentualnie niektóre elementy lekko poprzesuwać.
Natomiast uzupełnienie pustego ekranu o te 336 lub 342 piksele w poziomie przestało już być banalne. Najprostsze podejście polegało na:
1. dołożeniu grafiki tła z prawej strony i przesunięciu narzędzi prawej strony ekranu,
2. te trochę trudniejsze na dodaniu dodatkowych kontrolek nastaw z Attack Map,
3. kolejne na przesunięciu całego okna peryskopu w prawo (czyli centralnie) i wypełnienie grafiką tła z lewej zamiast z prawej.
4. następne trudniejsze dodatkowo dołożenie kontrolek z lewej strony lub scrollowanie ich z brzegu okna
5. i ostatnie najtrudniejsze, to podwyższenie rozdzielczości na większą 1600x900 lub 1920x1080 z jednoczesnym przeskalowaniem wszystkich elementów tak aby zajmowały te same miejsca na ekranie w większej rozdzielczości. Do tego trzeba było uwzględnić buga wielkości mapy ograniczonej do 1024 pikseli w poziomie.
W tej chwili nie ma ani jednego moda graficznego, który miałby wszystkie te cechy. Prawdopodobnie będzie dopiero w przyszłości.
Nawet najczęściej stosowany mod FHD (z całych dwóch

), czyli Ahneverbe 1920x1080 nie skaluje, ani nie centruje widoków. Wszystko na prawo i wyżej zapycha grafiką tła wykańczając przy okazji pamięć SH3, więc patch na 4GB jest niezbędny. Stosuje jedynie patcha do mapy od Tycho, która do tej rozdzielczości może już zajmować cały ekran. Ale jak trzeba będzie się kiedyś przełączyć do rozdziałki 4K, to znowu nie będzie się nadawać, a większość treści znajdzie się w malutkim lewym-dolnym narożniku.
Krótko mówiąc tego moda można nieco poprawić, żeby go uzupełnić do 1360x768, ale to jest ręczna i żmudna robota. Mogę ewentualnie rzucić okiem, ale niczego nie obiecuję.
Fakt, że graficznie wygląda to realistycznie ładnie i siermiężnie.
A jeszcze tak, żeby było na temat, to wszystkie mody są na JSGME. Mody dzielą się zasadniczo na te dla SH3, GWX, NYGM, LSH3 i inne supermody, których nazw w tej chwili nie pamiętam. Do tego dochodzą mody z patchami pod wszystkie supermody oraz mody, które nie wiadomo na co są bo autor zapomniał wspomnieć co uruchamia u siebie. Już pomijam te, których jest większość, gdzie autor zapomniał wspomnieć do czego w ogóle służą bo jest tylko instrukcja instalacji.
