Na samym początku pokazałem pierwsze zdjęcie dwóm osobom spoza forum i odgadnięcie zajęło im mniej niż 5 sekund. Podpowiedzi jest już bardzo dużo - wystarczyłoby kompletnemu laikowi góra minuta poszukania po necie. Nie dam więcej bo kolejna podpowiedź zamieni całą zabawę w coś na kształt konkursów audio-tele dla debili, jakie były popularne w latach 90.
Pepe. Ja się nie znam na samolotach zimnej wojny. Jakby to był samolot z II WŚ, to bym ci dawno odpowiedział. A tu się nie znam. Nic mnie to nie mówi. Widać tamte osoby interesują się lotnictwem współczesnym bardziej ode mnie.
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka.... PL_CMDR Blue R (Finek)
No nie bardzo bo pisałem, że ta maszyna nie została wybudowana na cywilnym odpowiedniku.
Pepe. Ja się nie znam na samolotach zimnej wojny.
To nie jest samolot z Zimnej Wojny tylko współczesny.
Generalnie nie piszę do nikogo konkretnego ale chyba w zagadkach nie chodzi o to by brać udział tylko jak się zna odpowiedź. Przecież podpowiedzi są od tego żeby móc jakoś wydedukować co jest przedmiotem zagadki. Ja też się nie znam na okrętach z I i II WŚ a tylko kojarzę niektóre. Ale frajdę mi sprawiało szukanie po cechach charakterystycznych jak ilość kominów, wieżyczek czy kształtu nadbudówek.
W ogóle zastanawiające jest, że w zagadkach nikt nie próbuje odgadnąć kiedy nie jest pewien odpowiedzi. Bo podając nawet błędną propozycję mozna jakoś naprowadzić choćby metodą "ciepło/zimno"
Jak pisałem wyżej, jesli nikomu sie nie chce bawić to niech wisi i poczeka aż się komuś zachce.
Po pierwsze sylwetka i kolor malowania dość charakterystyczne.
Drugie - jedyny projektowany od początku jako morski samolot patrolowy MPA (maritime patrol aircraft)
Trzecie - zdjęcie motocykla marki kawasaki bo ta nazwa chyba własnie najbardziej jest u nas znana jako producent motorów
Czwarte - pokazałem obok swojego największego konkurenta czyli amerykańskiego P-8 Posejdon - jednego z najbardziej rozpoznawalnych bo najbardziej reklamowanych dzisiaj samolotów MPA
Piąte - ostatnie zdjęcie jest z japońskim oznaczeniem więc mozna było sprawdzić jakich morskich samolotów używa lub niedawno uzywała Japonia i by wyszły ten i P-3 Orion.
Szóste - na zdjęciach z doły widać miejsca wyrzucania sonoboi
Siódme - otwarty luk bombowo-torpedowy
Ósme - podpowiedź, że zaprojektowany po 2000 roku i nie brał udziału w otwartych konfliktach
Dziewiąte - zdjęcie jak wyrzuca flary - czyli wiadomo, że samolot wojskowy
Dziesiąte - na kadłubach sa widoczne numery - po nich mozna było znaleźć te samoloty
Jedenaste - widoczny detektor anomalii magnetycznych MAD
To całkiem sporo podpowiedzi tylko trzeba się choc chwile wysilic i przyjrzeć zdjęciom. Oczywiście te podpowiedzi były dość subtelne ale podać kawę na ławę to się mija z celem chyba.
Dodatkowo ciekawostka, że w Japonii, gdzie te samoloty miały bazować podniosły się głosy sprzeciwu, że nowy odrzutowy i aż z 4 silnikami będzie bardzo głośny dla okolicznych mieszkańców. A dotąd używane P-3 Orion to samoloty o 4 silnikach turbosmigłowych. Zatem zaprojektowano silniki nowego tak by były bardzo wytłumione. Testy porównawcze prawdziwych startów i wznoszenia pokazały, że P-3 Orion jest... o kilka procent głośniejszy
W opinii niektórych (w tym Grindlera) samolot nie bazujący na popularnym modelu cywilnym znacząco zwiększa wymagania zaplecza logistycznego niz przykładowo taki P-8 Poseidon bazujący na jednym z najbardziej popularnych samolotów na świecie Boeing 737. W zasadzie zamyka ekonomiczny sens dla nabywców tej maszyny za granicą bo wszystko i tak byłoby produkowane w Japonii. Natomiast sam fakt, że to dedykowana maszyna daje tez pewne plusy. Biorąc pod uwagę, że takie typowe MPA latają po 50 i wiecej lat moze miec to jakiś sens dla samych Japończyków
Osobami, które odgadły od razu był Grindler i ГРОХОТ. Wprawdzie Grind zna się na platformach ASW a ГРОХОТ ogólnie interesuje sie samolotami ale serio obaj wiedzieli od razu po pokazaniu 1 zdjęcia z zamazanymi oznaczeniami.
Ok czyli to chyba marka ACV Dorchester - od Associated Equipment Company a Dorchester od znanego hotelu bo wnętrze auta to była przestronna buda
No a o Rommelu już sam wspomniałeś.
Generalnie brytyjska stylistyka takich pojazdów zawsze mi sie podobała a niemiecka nie bardzo. Oczywiście poza tymi hybrydami z kółkami i z tyłu gąsienicami bo te u Niemców wyglądały bardzo ładnie.
Ale Brytyjskie jeszcze fajniejsze - zarówno takie utility cary jak i te zwiadowcze, które używano w róznych odmianach do bardzo późna.
Albo raczej inne podejście do zaplecza... Przecież Niemcy to nawet cystern do zaopatrywania czołgów w paliwo nie sporządzili... I wszędzie beczkami transportowano ropę.
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka.... PL_CMDR Blue R (Finek)