Aktywację użytkowników dokonuje tylko Admin
po informacji na Discordzie
Uwaga !!! Google / Gmail blokuje korespondencję z forum

Archiwum forum PolishSeamen - tylko do odczytu

Zapraszamy na serwer głosowy

DISCORD

Warlords III - Darklords Rising gra 4v4 w trybie north vs south

Opisy naszych rozgrywek.

Moderator: PL_CMDR Blue R

majamas
Posty: 113
Rejestracja: 21 kwie 2020, 15:29

Re: Warlords III - Darklords Rising gra 4v4 w trybie north vs south

#16

Post autor: majamas » 07 lut 2024, 19:55

Tura 17.
Zgłosił się nowy bohater, typ paladyn i przynosi ze sobą srebrnego smoka w zamian za prawie całe złoto zgadzam się go przyjąć.
Obrazek
Może być lepszy do bezpośredniej walki niż czarodzieje.


Na froncie starcia, wygląda na to że moi sojusznicy posuwają się do przodu i gra się szybko skończy.
Tymczasem pod murami mojego Melinheim widać wrogiego bohatera; czarodziej z aktywnym co najmniej jednym czarem i dwoma niebieskimi smokami. Bardzo groźne jednostki. Mają +5 lighting co oznacza że przed starciem maja 50% szans na zniszczenie połowy punktów zdrowia przeciwnika zaokrąglając w dół, jednostki co mają 1 punkt zdrowia wtedy giną przed walką.
Obrazek
Zastanawiam się co go tu sprowadza. Ma niewielką armie chociaż silną i mobilną. Moja kawaleria bo go mogła pokonać jak stoi na polu, ale kawalerie mam daleko, tam gdzieś 6 jednostek konnych razem z bohaterem zaczęło podróż do świątyni po błogosławieństwa.

Obrazek

Podejrzewam, że wrogi bohater może mieć questa na zabicie mojego Shanexa, czyli tutejszego bohatera albo na zdobycie któregoś z okolicznych miast. Jak już tu przylazł to raczej coś zaatakuje. Ustawiam obronę bohatera w Melinheim. Miasto mam na poziomie 2 czyli +2 za fortyfikacje. Nie mam teraz pieniędzy aby wykupić poziom trzeci. Z bohaterem mam silną jednostkę archanioła, nie aż tak silną jak smoki ale dodająca siły wszystkim w armii poprzez bonusy do morale (+3) do tego mam w zasięgu dwa pegazy co idą od jakiegoś czasu aby wzmocnić armię tego bohatera. Pegazy dorzucają po +1 do morale. W mieście wyprodukowało się dwóch chłopów którzy zginą jako pierwsi, ale może coś urwą z punktów zdrowia wroga. Do tego Shanex to akurat bohater któremu wykupowałem czary bojowe i ma rzucony "heroizm', a dorzucę "chainlighting" (ten zadziała tu tylko tyle że zmniejszy siłę piorunów smoków wroga) i "Wall of force" co dodaje bonusy w obronie. Nie wiem co używa przeciwnik, ale pewnie nie ma więcej niż jeden czar, góra dwa. Z analizy wychodzi mi że powinienem mieć przewagę w bonusach. Niestety nie dysponuję żadnymi antybonusami typu chaos czy fear. Przeciwnik ma widoczne na wszystkim w armii błogosławieństwo, zyskuje na tym bonus +1 do siły. Mój bohater ma 3 itemy wzmacniające leadership, siłę, morale, dodaje armii też cechę demonslayer. Niestety na smoki demonslayer nie działa. Mam w stolicy produkcje Knight Lords z cechą dragonslayer co by mocno pomogły. Niestety jedyna moja taka jednostka jest daleko daleko w grupie konnych do świątyni.
Obrazek

Pozostaje zużyć manę na czary i czekać. Czy mnie zaatakuje czy ma tu inny cel?

majamas
Posty: 113
Rejestracja: 21 kwie 2020, 15:29

Re: Warlords III - Darklords Rising gra 4v4 w trybie north vs south

#17

Post autor: majamas » 07 lut 2024, 23:30

Nie zaatakował. Minął nasze miasta, poszedł na most i zniknął we mgle wojny idąc gdzieś na północ.
Jakby upatruje celu na naszym zapleczu. Puszczam z miasta pod moją stolicą chłopka na zwiady, może go wypatrzę zanim uderzy.

Tura 19.
Na froncie nasi przepychają się z wrogami, kolejne miasta zmieniają właścicieli lub zmieniają się w gruzy. Trzech przeciwników jest spychanych, ale ten ciemnoniebieski się trzyma. Jego bohater jeszcze nigdzie nie wyskoczył, słuch po nim zaginął. Posłałem drugiego chłopka na zwiady w swojej okolicy zaplecza.
Moja pierwsza konna ekipa dotarła z bohaterka do świątyni i otrzymała wzmocnienie.
Obrazek
Dzięki przedmiotowi bohatera "boots of flying" z questa cała armia ma symbol latania, zaskoczyło mnie to, myślałem, że to dotyczy samego bohatera. Zamierzam przy tej świątyni gromadzić wojska zanim nimi uderzę na południe. Miasto do którego była przypisana inna świątynia zostało spalone wiec bonusy się przeniosły do kolejnego najbliższego miasta i to jest to drugie pomarańczowe miasto obok. Czyli cenny rejon i nie można go oddać. Jak coś dojrzę wrogiego na polu to konna armia będzie atakować.

Obrazek

W Melinheim nazbierałem 8 chłopów, zagrożenia nie widać to idę bohaterem uderzyć ciągle neutralne miasto na północny-wschód.

majamas
Posty: 113
Rejestracja: 21 kwie 2020, 15:29

Re: Warlords III - Darklords Rising gra 4v4 w trybie north vs south

#18

Post autor: majamas » 08 lut 2024, 0:48

Tura 20.
Znalazł się wrogi bohater czarodziej. Wyrolował mnie trochę, gdyż ustawiłem zwiadowców chłopów powyżej i poniżej obszaru lasu zapominając o tym, że on ma same dwa smoki czyli spokojnie lata nad lasem i przeleciał środkiem pojawiając sie między moimi miastami zaplecza. Dobrze że nie dorwał spacerujących tutaj samotnie bohaterów lub jednostek.
Obrazek

Moi bohaterowi na zapleczu to akurat najsłabsi co dopiero się szkolą na questach. I mam w okolicy obsadzone miasta obrońcami ale to głównie chłopi. Nie wiem czy pokonam te smoki rzucając chłopów. Barykaduję bohatera za murami a innym biegnę po wojska.

Armia z moim czarodziejem Shanex zdobywa neutralne miasto wycinając broniące szkielety za cenę dwóch oddziałów chłopów. Przy wsparciu czarem i bonusach ci chłopi są całkiem mocni, szkoda że inni moi bohaterowie tak jeszcze nie potrafią.
Obrazek

Shanex musi od razu wracać z armią, bo wróg zajął niedalekie miasto sojusznika więc może tu zaraz być po moje Melinheim. Mogę nie zdążyć.
Obrazek

Podnosze poziomy obrony miast zaplecza tam gdzie mogę wydając złoto.

majamas
Posty: 113
Rejestracja: 21 kwie 2020, 15:29

Re: Warlords III - Darklords Rising gra 4v4 w trybie north vs south

#19

Post autor: majamas » 08 lut 2024, 1:28

Tura 21.
Wrogi hero niespodziewanie zawrócił i poleciał ze smokami gdzieś na południowy zachód. Stchórzył widząc obronę w miastach? Na swoim terenie potracił miasta więc może wraca tam, wtedy będzie musiał mijać moją armię Trusanny która jest na drodze na południe. A mam w niej Knight Lordów z bonusem do ubijania smoków więc go mogę złapać w polu gdzie mam bonusy dla konnicy. Zobaczymy. Przesuwam armie na południe i idę pomóc sojusznikom zakończyć grę. Zwycięstwo wydaje się pewne. Druga podobna armia, armia Goroldia idzie w stronę świątyni i też ma spore szanse z wrogimi smokami bo mam tam oddział Knight Lordów.

Obrazek

Wykres miast pokazuje 3 dogorywających przeciwników.
Obrazek

Wykres ilości jednostek pokazuje moją chłopską potęgę
Obrazek

Podejrzanie mało jednostek ma zielony sojusznik. Przy takiej ilości miast możliwe jest, że zostawił jakieś puste na zapleczu a tam teraz grasuje ten wrogi bohater ze smokami.

majamas
Posty: 113
Rejestracja: 21 kwie 2020, 15:29

Re: Warlords III - Darklords Rising gra 4v4 w trybie north vs south

#20

Post autor: majamas » 08 lut 2024, 2:26

Tura 22.
Podły wróg wyłonil sie spowrotem z mgły i zabił mojego bohatera paladynkę razem z towarzyszącą jednostka kawalerii po czym znowu uciekł z zasięgu widzenia. Ukradl przy okazji jego magiczny łuk. Zabolało mnie to i jestem żądny zemsty. Rozważam posłanie tam swoich armii i złapanie szkodnika.
Jest przynajmniej jasne że on nie ma konkretnego celu, a grasuje i szuka łatwych do ubicia bohaterów.
Obrazek

Armia Shanex zdobyła wrogie miasto zabijając 5 jednostek za cenę straty 3 chłopów. Miasto z produkcją 2 punktów many.
Przy obecnej ilości jednostek moje przychody złota są niskie. Postanawiam wrócić co najmniej jedną armię konną i polować na wrogiego partyzanta jednocześnie robiąc questy na złoto.

Tura 23.
Ciemnoniebieski wróg zdobywa miasto pomarańczowego obok tego które zdobyłem w poprzednim ruchu. Podchodzę sprawdzić co tam ma: kilka jednostek slabej piechoty, ale miasto na poziomie obrony 3. Atakuje i zdobywam tracąc 3 chłopów i pegaza. Posyłam w tym kierunku armię z innego miasta aby obsadzić obronę i wtedy znajduje armię wroga ze słoniem i 7 jednostkami krasnoludzkiej piechoty. Wygląda jakby maszerował do mostu i dalej w kierunku naszego zaplecza. Chyba trzeba tam ich sprobować złapac konnymi zanim narobi szkody.
Trusanna wykrywa czarnego bohatera w towarzystwie 4 jednostek w drodze do świątyni. Nie atakuję bo jest z nimi undead beast i 2 razy wights - duże debuffy co wyzerują moje bonusy morale i leadership a nawet dołożą -1 do statystyk.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Mogłaby być zbyt krwawa wymiana a w każdym momencie może mi tu wyskoczyć wrogi zbrodniarz co zabił mojego bohatera i teraz zamierzam się zemścić. Przesuwam się na most i szukam dalej. Goroldia po dowleczeniu się do światyni wraca w kierunku tego neutralnego miasta w lesie aby zobaczyć co tam broni.
Obrazek

majamas
Posty: 113
Rejestracja: 21 kwie 2020, 15:29

Re: Warlords III - Darklords Rising gra 4v4 w trybie north vs south

#21

Post autor: majamas » 08 lut 2024, 17:16

Tura 24.
Przeciwnicy zdobywają dwa sojusznicze miasta i zamieniają je w gruzy. Jeden to ten ciemnoniebieski ze smokami, zabił przy tym zielonego bohatera. Idę w jego stronę swoja armią ale go nie widzę na razie. Zwiad widział jak armia ciemnoniebieskiego wroga przeszła przez most na rzece i poszła na północny zachód, być może na mnie a może na sojuszników. Sojusznicza armia pomarańczowych została zauważona jak maszerowala na południe w okolicy gdzie im czarny spalił miasto.
Armia Shanex doczekała posiłków z innego miasta i jest gotowa do wymarszu na południe lub przechwytywania wszystkiego co przyjdzie drogą z południa. Wyślę tam chłopa zwiadowcę aby mieć szybciej znaki o nadchodzących armiach.
Obrazek

Tura 25.
Mój zwiadowca pozwolił zaobserwować zdobycie neutralnego miasta przez wrogiego bohatera, ma ciągle te dwa niebieskie smoki, miały w walce 12 siły bo jego armia ma +3 bonusy. Nie mogę go sięgnąć w tym lesie bo przez las chodzi się wolniej. Druga sprawa że moja oddziały konne tracą bonusy poza polami i chcemy go złapać na otwartej przestrzeni.
Obrazek

Armia wroga zdobyła miasto sojusznika zaraz za tym miejsce gdzie zniknęła nam z pola widzenia ostatnio. Podchodzę swoja armia i oceniam co ma w mieście: 3 jednostki widać: słonie i dwa razy piechota. Ściągam dwa orły (ach ta ich wybitna mobilność 36) z zaplecza i po podmianie w armii za koniki atakuję. Armia Goroldia powinna mieć +5 bonus więc słonie muszą paść.
Obrazek
Tak też się dzieje. Tracę jednostkę kawalerii i zdobywam miasto. Brak w nim produkcji, wróg wszystko sprzedał i nic nie kupił. Spodziewał się, że odbijemy. Kupuję produkcję chłopów. Miasto produkuje punkt many, jestem zadowolony.

Armia Trussanna wraca do mostu na południe, tu może się uda przechwycić wrogie jednostki. Goroldia bierze questa aby dorobić expa, ale chwilowo nie wychodzi ze zdobytego miasta, niech pojawi się jakaś obrona, w następnej turze wyjdzie. Shanex wymaszerował drogą na południe. Zwiadowca w lesie patrzy gdzie pójdzie wrogi bahater.
Raport many mówi że ten wrogi bohater to jedyny czar używany w tym momencie. Ja rzucam dwa defensywne bo mnie teraz stać wiec tak na wypadek jakby ktoś wpadł na mnie na tych drogach gdzie teraz stoję.
Obrazek

majamas
Posty: 113
Rejestracja: 21 kwie 2020, 15:29

Re: Warlords III - Darklords Rising gra 4v4 w trybie north vs south

#22

Post autor: majamas » 08 lut 2024, 18:07

Tura 26.
Ha ha! Wrogi bohater ze smokami wpadł na moją armię Trusanny na drodze tuż przed mostem. Nie przeliczył dobrze swoich szans a to była pułapka. Miałem w składzie jednostkę knight lordów niebezpiecznych dla smoków i do tego rzucony czar wzmacniający w obronie. Zdążyłem zrobić screena gdy już straciłem jedną jednostkę kawalerii, szybko te bitwy idą.
Obrazek

Ostatecznie straciłem dwie jednostki. I tak skończył się podstępny bohater i jego smoki. Pomściłem swojego paladyna. Po wrogim bohaterze zostało 7 magicznych przedmiotów, które Trusanna teraz podniosła i to ładnie zwiększa jej i całej armii parametry do walki. Podszedł do mostu gdzie miała miejsce bitwa czarny bohater w tej samej turze. Ze zdobytymi przedmiotami i po wykonaniu misji złapania mordercy mojego paladyna pasuje mi uderzyć na tego czarnego.

Obrazek

W bitwie straciłem kolejne dwie jednostki konne rycerzy oraz dołączonego w ostatniej chwili chłopa zwiadowcę. Po bitwie Trusanna dochodzi do ruin pobliskiego miasta. Podjąłem decyzje o odbudowie miasta. Wydajemy 800 złota + 200 na podniesienie murów na poziom drugi +1 na produkcję chłopów. Wkrótce tu dotrą liczne posiłki z zaplecza i będzie to punkt do ostatecznej ofensywy na złamanych wrogów.

Obrazek

majamas
Posty: 113
Rejestracja: 21 kwie 2020, 15:29

Re: Warlords III - Darklords Rising gra 4v4 w trybie north vs south

#23

Post autor: majamas » 08 lut 2024, 18:37

Tura 27.
Shanex dochodzi do wrogiego miasta. Za murami poziomu 3 dużo jednostek, w tym 2 gryfy, 2 giganty, balista i 6 piechoty krasnoludzkiej. Wygląda to tak jakby gromadziły się siły do wymarszu. Nie atakujemy na razie, podciągamy armie drugorzędne do zmiękczenia obrony chyba że wyjdą częściowo z miasta.
Obrazek

Poza tym niewiele się dzieje, przemieszczam armie. Widziałem bitwę zielonego z czarnym na drodze gdzie zielony zwyciężył. Na płonącym południu sojusznicy zdobyli dwa miasta jedno utracili.

majamas
Posty: 113
Rejestracja: 21 kwie 2020, 15:29

Re: Warlords III - Darklords Rising gra 4v4 w trybie north vs south

#24

Post autor: majamas » 08 lut 2024, 19:05

Tura 28.
Zostałem zaatakowany. Przeciwnik przedarł się przez wzgórza i uderzył na moje miasto i moich 9 chłopów w obronie poległo, miasto upadło. Posłałem armię chłopów z sąsiedniego miasta i odbiłem.

Jednocześnie przeciwnik uderzył na mojego bohatera pod miastem ale tu się przeliczył, straciłem 5 jednostek armii, bohater przetrwał z archaniołem i pegazem. Aby ich nie stracić wykonałem manewr wycofania do armii posiłków które już były niedaleko.

Czerwony przeciwnik ma już tylko jedno miasto, może wkrótce zniknąć.

Obrazek

majamas
Posty: 113
Rejestracja: 21 kwie 2020, 15:29

Re: Warlords III - Darklords Rising gra 4v4 w trybie north vs south

#25

Post autor: majamas » 08 lut 2024, 19:37

Tura 29.
Trusanna uderza na Hopotorin, miasto czarnego które daje 3 punkty many na turę. Zdobywam je, ale trójka obrońców wybija mi większość jednostek, bohaterce zostają tylko 2 jednostki. Musze pościągać posiłki. W mieście już jest produkcja kawalerii, nic nie dokupuję.

Obrazek

Moje przesuwane posiłki wykryły pięciojednostkową armię żółtego przeciwnika w pobliżu sojuszniczego miasta. Nie widzę ile sojusznik ma obrońców.

Obrazek

Obok zdobytego Hopotorin widzę pełne armie sojusznika zielonego i pomarańczowego. Gra ewidentnie zmierza do końca.

majamas
Posty: 113
Rejestracja: 21 kwie 2020, 15:29

Re: Warlords III - Darklords Rising gra 4v4 w trybie north vs south

#26

Post autor: majamas » 08 lut 2024, 20:25

Tura 30.

Nie ma już gracza czerwonego. Jeden przeciwnik odpadł.
Obrazek

Ciemnoniebieski znowu atakowal armię z moim Shanex i stracił kolejne 8 jednostek za cenę jednej mojej. Podchodzę pod to miasto drugi raz i planuję teraz zdobyć. Rzucam do ataku najpierw armie 7 chłopów i balisty, wszyscy giną nie zabijając nikogo z 4 obrońców. Atak okazał się bez sensu, moi zadali tylko 2 ciosy a pierwsza jednostka miała 3 punkty zdrowia.
Rzucam czary Shanexem i atakuję główną armią.
Obrazek

Wygrywam tracąc tylko dwóch chłopów. Jeden z pozostałych chłopów dostaje medal.

Obrazek

Wykres miast pokazuje, że zgniatamy przeciwników.

majamas
Posty: 113
Rejestracja: 21 kwie 2020, 15:29

Re: Warlords III - Darklords Rising gra 4v4 w trybie north vs south

#27

Post autor: majamas » 08 lut 2024, 20:49

Tura 31.
Nic sam nie walczę, na mapie jakieś walki sojuszników były, Czarny ma dalej jedno miasto. Żółty ma dwa. Ciemnoniebieski ma 7. Moje wojska maszerują w stronę wrogich miast. Żółta armia ciągle kręci się w tym samym rejonie co wcześniej, pewnie poluje na łatwe ofiary, jakbym miał tam bohatera to bym ich pogonił ale na razie nie mam.

Obrazek

majamas
Posty: 113
Rejestracja: 21 kwie 2020, 15:29

Re: Warlords III - Darklords Rising gra 4v4 w trybie north vs south

#28

Post autor: majamas » 08 lut 2024, 21:04

Tura 32.
Armia żółtego co czaiła się w okolicy przez 3 tury uderzyła na sojusznicze pomarańczowe ważne miasto i je zdobyła. Pomarańczowy za to zdobył miasto od ciemnoniebieskiego a ja zdobyłem kolejne. I poza tym nic, wojska maszerują.

Obrazek

majamas
Posty: 113
Rejestracja: 21 kwie 2020, 15:29

Re: Warlords III - Darklords Rising gra 4v4 w trybie north vs south

#29

Post autor: majamas » 08 lut 2024, 21:38

Tura 33.
Moje armie z bohaterami zdobyły dwa miasta tym samy żółty przeciwnik stracił swoje ostatnie. Chwilę wcześniej zielony zabrał mu to miasto które żółty zabrał pomarańczowemu. Jasnoniebieski wykosił dwa miasta czarnego i ten przeciwnik tez jest wyeliminowany. Do ostatecznego końca zostały ostatnie 4 miasta jedynego żywego wroga. Wojska maszerują .

Obrazek

majamas
Posty: 113
Rejestracja: 21 kwie 2020, 15:29

Re: Warlords III - Darklords Rising gra 4v4 w trybie north vs south

#30

Post autor: majamas » 08 lut 2024, 22:06

Tura 34.
Pomarańczowy zabrał jedno miasto ostatniemu przeciwnikowi. Widzę dużo sojuszniczych armii wędrujących w okolicy.

Tura 35.

Pomarańczowy zdobył kolejne miasto przeciwnika czym obiegł inne sojusznicze armie razem z moją co tam szła. Moja armia z bohaterem Shanex podeszła pod stolicę wroga. W obronie tylko jedna jednostka knight lordów. Kilka wrogich jednostek zostało zauważone kawałeczek dalej na drodze. Nie mogę zaatakować, bo zabrakło ruchu.

Obrazek

ODPOWIEDZ