"Pancernikami" okazują się najlżejsze krążowniki w eskorcie niszczycieli.

W skrócie:
3 graczy (+1 w rezerwie)
4 krążki
6 niszczycieli
Główną siłą uderzeniową stanowią krążowniki, policzmy ich siłę:
TNT x salwa burtowa x strzałów/min:
US: 247
UK: 238
RU: 195
DE: 164
JP: 151
Niszczyciele nie mają szans przeciwko krążownikom, chyba że zaleją ich torpedami:
można przenosić na niszczycielu + (krążowniku)
JP: 30 + (16)
US: 24 + (6)
RU: 15 + (12)
DE: 12 + (4)
UK: 11 + (8)
Niszczyciele przeciwko niszczycielom:
(wieża x ilość dział x szybkostrzelność x TNT)
RU: 254
DE: 201
JP: 164
UK: 128
US: 72
Krótkie podsumowanie:
Kluczowym okazuje się strategia gry (mapa Morze Północne).
Siła ognia krążowników jest rekomepnsowana przez zagrożenie torpedowe na bliskich dystansach.
Atak rozproszony niszczycieli (B + C): ryzyko rozstrzelania
Atak rozproszony krążowników (B + C): ryzyko rozstrzelania i wejścia na torpedę
Atak skumulowany na C: kontrola 1 punktu -> przegrana
Atak skumulowany na B: kontrola 2 punktów (A) i wrogiego spawna + ryzyko wejścia na torpedy
Obrona punktu C przed przejęciem przez przeciwnika: utrata kontroli nad punktami B+A -> przegrana
Obrona punktu B przed przejęciem przez przeciwnika: -> chyba jedyna słuszna koncepcja