Jednak jako, że takie misje wymagałyby zbudowania nieco bogatszej infrastruktury lądowej (defensywnej/ofensywnej i cywilnej) istnieje potrzeba uwzględnienia tych obiektów na mapie.
Można to zrobić używając w edytorze opcji widoczności obiektu od samego początku rozgrywki. Ma to jednak kilka negatywnych cech:
- podaje idealnie dokładną pozycję takiego obiektu (weryfikacja nie jest konieczna) co pozwala atakować z mapy z menu kontekstowego
- działa negatywnie na informacje przesyłane przez Link-11 (błąd samej gry: kontakty zaczynają skakać z miejsca na miejsce)
- uniemożliwia podanie fałszywych (nieaktualnych) lokalizacji takich obiektów
- nie ma wpływu na kolor
Dlatego wpadłem na pomysł by użyć odpowiednich symboli złożonych ze znaków tekstowych. Zalety takiego rozwiązania:
- można łatwo je włączać/wyłączać (domyślnie kombinacja klawiszy: Shift+B)
- przydzielanie kolorów
- nie wpływa na link-11
- można podać je jako przybliżoną lokacje
- skaluje się wraz z mapą w taki sposób, że napis jest zawsze tej samej wysokości (to również wada tego rozwiązania)
Wady:
- punkt na mapie jest w górnej-lewej części a nie lewej-środkowej napisu co zmniejsza precyzję wraz ze skalowaniem mapy
- napis ma zawsze taką sama wysokość, co przy dużym zagęszczeniu i oddaleniu mapy sprawia, że kilka napisów może byc nieczytelne
- symbolika powinna być maksymalnie 3-znakowa a najlepiej zawierać tylko 1 znak
- układanie wielu tych samych symboli na mapie może byc czasochłonne bo gra nie pozwala umieścić 2 identycznych znaków. Da się to jednak obejść stawiając za symbolem spację - ta nie jest widoczna
- może wyglądać źle jeśli ktoś uzywa innej czcionki (w LwAmi była taka możliwość)
Takie rozwiązanie zastosowałem już w misji Polyarny morning Tea, gdzie gwiazdkami narysowałem obszar jaki musi przekroczyć Typhoon by strona RED osiągnęła sukces.
Rozwinięciem jest wprowadzenie znacznie bardziej wszechstronnej symboliki podawanej gdzieś z boku na mapie w formie legendy:

grafika zawiera kilka przykładów jak by to miało wyglądać
W zasadzie nie zamierzam uaktualniać starszych scenariuszy i niekoniecznie stosować podobną legendę w każdym nowym. wydaje się jednak, że pewna unifikacja byłaby wskazana bo po jakimś czasie nikt nie musiałby zaglądać w legendę tylko wiedziałby co jaki symbol oznacza.
Dlatego mozna wspólnie wymyślić symbole, które byłyby czytelne i sugerowałyby od razu z jakim obiektem mamy do czynienia.
Przykładowo radary i baterie SAM mają literkę/cyferkę pomiędzy zwykłymi nawiasami:
(P) patriot SAM
(H) hawk SAM
(B) SA-17 Grizzly (Buk)
(4) S-400
(D) S-75 Dvina
(R) radar
Te o zasięgu około 10 nmi lub mniej byłyby z małą literką np:
(p) pancir S-1
(t) tunguska
albo inne rozwiązanie
(S) - oznacza SAM ale zasięg wyrysowany jest okręgiem wokoło napisu (np 8 nmi dla Gecko)
Platforma wiertnicza:
|$|
pola minowe:
@ - obwiedzione przerywaną linią

Miejsce desantu (kilka propozycji):
LZ - CHARLIE
LZ - WHISKEY
LZ - #12
....
Generalnie można by opracować jakiś klucz ułatwiający łatwe rozpoznanie różnych typów obiektów.
Może ktoś ma jakieś propozycje?