Ostatnio wracam do życia z SH3, a przerwałem je w trakcie robienia nowej (w założeniu) ulepszonej, wersji spolszczenia.
W międzyczasie, skleciłem nieco nowszą wersję spolszczenia w klasycznej odsłonie z literką 5k, w której dodałem trochę poprawek z wersji 5i, której dokończenie przerwałem.
OLw5k: (nieaktualny)
http://www.mediafire.com/file/14o1w3nvq ... 5D.7z/file
OLw5k+: (Zawiera najnowszą wersję poprawek GWX)
http://www.mediafire.com/file/ygxod0mal ... 5D.7z/file
Jest to poprawiona wersja 5i + 5j, z której wyrzuciłem kilka swoich błędów i dodałem kilka nowych rzeczy, które się u mnie sprawdziły od 2013 r. Na przykład strugi wody i spaliny (v2.31) dla VIIC (7c41 jest w trakcie robienia) działające stabilnie w GWX3.
Jest to wciąż klasyczny model spolszczenia GWX, którego celem było uzyskanie jak najbardziej stabilnej gry singlowej z maksymalną ilością wyeliminowanych błędów gry.
Link powyżej prowadzi do wersji full gdyż okazało się, że jej jedyny składnik różniący się od wersji standard, czyli "Wilhemshafen,St Naz,Schluese and xtra ships V6" (WSS & XS v6) jest wystarczająco stabilny i daje największą wartość dodaną do GWX 3 przy najmniejszej liczbie problemów, które dokłada (i najmniejszej pamięci, którą zżera).
[Z powodu raportowanej dużo mniejszej stabilności wersji 7 przy 11 krotnym powiększeniu zajmowanej pamięci RAM (np. Harbor_kit.dat) pakiet wciąż nie zawiera wersji 7. Poza tym wciąż nie wiem dlaczego w nowszej wersji 7 pliki TerrainData (.bfd i .bfi) przywrócone są z jeszcze starszej wersji datowanej na 2009 r. Jeżeli ktoś wie, proszę o info.]
Wersje 5j i 5k od poprzednich (np. 5h) różni przede wszystkim to, że zmieniają pliki gry już samym faktem rozpakowania spolszczenia w katalogu gry. Są to tzw. "zawsze włączone mody". Dzięki temu pozostałe opcje mogą działać niezależnie od siebie i GWX ma już pewne opisane w readme ulepszenia i patche.
Wracając do tematu - ponieważ kolejna nowsza wersja spolszczenia nie wytrzymałaby nawału poprawek i ulepszeń samej gry bez ostatecznego pogubienia się, to rozdzieliłem ją na dwie funkcjonalnie osobne części:
1. Międzynarodowe (niezależne od wersji języka) stabilne środowisko patchy i modów "must have" pozwalające grać w kampanię GWX na współczesnym sprzęcie ze współczesnymi możliwościami jakie dają jej lata ulepszania i poprawiania przez modderów.
2. Minimalistyczny pakiet, który pozwoli grać w to ulepszone GWX (tę pierwszą część) po polsku z taką jakością jaką trzymały kolejne wersje spolszczenia.
Tę pierwszą część nazwałem GWX3+ i działa identycznie na każdej wersji językowej (opcje ma również po angielsku), a druga czyli GWXPL6 będzie spolszczeniem tego środowiska oraz każdej opcji i moda użytego w GWX3+ (etykietki i dokumentacja angielskojęzycznych opcji będą spolszczone).
Przez ostatnie lata nie miałem zbyt wielu okazji i możliwości śledzenia forum subsima i tego, więc mogę nie mieć aktualnej wiedzy na temat tego co jest obecnie w środowisku SH3 najlepsze i jakie nowe fajne poprawki oraz mody się pojawiły.
Stąd prośba do wszystkich czytających tego posta o podrzucanie mi w tym wątku sugestii, jakie poprawki i mody funkcjonalne powinny być włączone do GWX3+, a będą one również spolszczone w GWXPL6 jeżeli będzie taka potrzeba (większość poprawek gry nie potrzebuje poprawek językowych). Z tego co już mogę powiedzieć nowy pakiet "GWX3+ GWXPL6" będzie na pewno zawierał przynajmniej to co zawiera wersja 5k, do której link podałem powyżej oraz:
[0. Hardcode fixes/Więcej rannych zamiast zabitych/Powolne naprawy urządzeń/Poprawki kampanii i PR (to już właściwie jest w wersji 5k)]
1. TyhoSh3patch - dla rozciągnięcia mapy nawigacyjnej powyżej 1024 piksele (oraz inne ulepszenia, które daje)
2. Kilka konkurencyjnych GUI w rozdzielczościach HD, HD+ i FHD (1360 x 768, 1600x900, 1980x1020), wraz z ich koncepcjami ręcznego namierzania,
3. Nowe, brakujące wnętrza możliwie wszystkich typów u-bootów (o ile uda się uzyskać w nich maksymalną stabilność).
Założeniem pakietu będzie zarówno gra w maksymalnym realizmie (co wymaga 100% stabilności żeby nie być ubijanym przez bugi), jak i lekko waniliowa dla zachęcenia do gry w GWX tych, którzy jeszcze nigdy nie grali (oraz możliwości łatwego sprawdzenia co robi AI w grze).
4. Z propozycji, które znam uwzględniam "realistyczną manewrowość statków i okrętów"
Wciąż jednym z elementów poprawiania pakietu jest rozwikłanie legendarnej już zagadki czyli wg jakich zasad działa hydrofon i sonar eskorty AI.

W wersji 5k jest to propozycja podania w wersji 2.7 beta (wstępne ograniczone testy są obiecujące), do wersji 6 chciałbym ją w końcu rozwikłać.
Z małych dodatków - możliwość pływania z podniesionymi chrapami i peryskopem obserwacyjnym (i tylko nim) jako dość słabym detektorem wizualnym ratującym (głównie) przed samolotami. Peryskop jako detektor wizualny ma w założeniu mieć 5 razy gorszą szansę wykrycia samolotu niż 5 osób wachty. W obecnym stanie gry próba przepłynięcia kanału La Manche na chrapach kończy się na 100% KIA bez żadnego ostrzeżenia (brak jakichkolwiek detektorów). A powinno powodować zamiast tego notoryczne resetowanie przyspieszenia gry do x1 z powodu wykrycia samolotu lub brak wykrycia przy schowanym peryskopie obserwacyjnym (i wykańczanie akumulatorów), albo KIA ze ślepymi chrapami.
[aktualizacja]
Ponieważ strona domowa spolszczenia uległa długiemu wypadkowi serwisowemu, więc dla zainteresowanych wrzucam większość linków do wielu wersji spolszczenia i mniejszych modów. Od najstarszych:
1. Spolszczenie OLw3a dla GWX 2.0 (3 MB):
http://www.mediafire.com/file/msgq2e0ea ... D.rar/file
2. Spolszczenie OLw4d dla GWX 2.1 (6 MB):
http://www.mediafire.com/file/4n3vd136t ... D.rar/file
3. Spolszczenie OLw5h lite dla GWX 3.0 (16 MB):
http://www.mediafire.com/file/ks0waw686 ... 5D.7z/file
4. Spolszczenie OLw5h standard (41 MB):
http://www.mediafire.com/file/4n2fl4sca ... 5D.7z/file
5. Spolszczenie OLw5h full (212 MB):
http://www.mediafire.com/file/asjleuic1 ... 5D.7z/file
6. Spolszczenie OLw5j (261 MB):
http://www.mediafire.com/file/69yu5sbwh ... 5D.7z/file
7. Spolszczenie OLw5k+ (274MB):
http://www.mediafire.com/file/ygxod0mal ... 5D.7z/file
Wersje 3 i 4 są oczywiście przestarzałe.
Wersja 5h jest graficznie przestarzała i trzeba ręcznie wgrać sobie nowe gui i inne ulepszenia w postaci modów.
Wersja lite to niemal same spolszczenie, standard zawiera wiele przydatnych modów obcych, full zawiera zawsze włączony mod WSS & XS v6.
Wersja 5j ma błąd w opcji "Historyczne detektory Eskorty", którą najlepiej usunąć. Zawiera zawsze włączony mod WSS & XS v6 i całą serię innych modów o charakterze poprawek GWX (typ XXI zawiera nadal błędy mimo częściowych poprawek).
Wersja 5k+ ze względu na znaczące poprawki kampanii wymaga zaczęcia nowej kampanii. Zapisy z kampanii z GWX oraz poprzednich wersji spolszczenia (i 5k też) pójdą w maliny. Ta wersja ma całkowicie poprawione błędy typu XXI. Przeczytaj Czytajto w katalogu dokumentacji spolszczenia.
Dla wszystkich chcących osobiście budować stos modów w GWX3
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
5. GWX3+ - Fixed Campaign, XXI (zaktualizowany)
http://www.mediafire.com/file/tjdublx6q ... 0.rar/file
6. Waterstreams and exhausts 2.31 (dodane do GWX 3.0 stabilne strugi wody i spaliny dla typu VIIC oprócz typów II, IX i XXI, brakuje VIIC/41/42):
http://www.mediafire.com/file/pya36j1zm ... .4.7z/file
7. GWX Hardcode fixes V16B1 for Dummies 1.01:
http://www.mediafire.com/file/babdcso3p ... 01.7z/file
8. GUI GWX Classic 1360x768:
http://www.mediafire.com/file/0r4gv4nmc ... 01.7z/file
9. GWX3+ Historical Torpedoes:
http://www.mediafire.com/file/rnb5b96us ... .1.7z/file
10. GWX3+ Searchlight On Warships Only (GWX+WSS&XSv6)
https://www.mediafire.com/file/6qwwppsv ... 9.rar/file
11. GWX3+ - Seabed repairs (sprawdzona wersja całkowicie zgodna z GWX 3.0)
https://www.mediafire.com/file/px4buw1r ... s.rar/file
cdn.