
Stworzyłem cztery zunifikowane paczki w których wszystkie detektory mają ten sam zasięg, te same parametry czułości i skanowania. Hydrofony miały skanować w poziomie strefę -160..+160, a sonary -45..+45. W pionie oba typy detektorów sięgały kąta 90..170 st. czyli niemal pełne pokrycie z zasięgiem 10m..4000 m dla obu typów.
Drogą eliminacji nieprawidłowych zachowań udało się wyizolować paczkę nr 3 jako spełniającą założenia zgodności funkcjonalnej i historycznej
Dzięki temu powstał mod testowy umożliwiający potwierdzenie tego odkrycia przez większą liczbę osób.
Jest on gotowy do pobrania. Powinien działać nie tylko w GWX, ale również w sklepowym SH3 jak i prawdopodobnie wszystkich supermodach, w których nie zastosowano jakichś dziwnych obejść problemów w pliku sim.cfg
To co jest jego cechą szczególną, to zamienione całe gałęzie hydrofonów na odpowiadające im gałęzie hydrofonów włącznie z domyślnymi. Aby uzyskać dźwięk pinga gałęzie dotychczasowych hydrofonów zostały uzupełnione o znacznik sonarSound. Dla testów polecam włączenie sobie wskaźnika wykrycia, który u mnie i u Melisa działa - jak na razie - idealnie prawidłowo.
[Aktualizacja 16.04.2020]
Najnowsza wersja poprawki
GWX3+ Fixpack 1.0 - Historical Escort Detectors 2.9 Beta 12 RC 3.0:
http://www.mediafire.com/file/ybgwp5kqg ... C.rar/file
Dokładniejsze skanowanie hydrofonami i sonarami. Wiązki sonarów mają szerokość poziomą do 90 st., czyli do 45 stopni od dziobu w lewo i prawo w najbardziej zaawansowanej wersji. W pionie różnie zależnie od typu sonaru. Hydrofony działają w pełnym kole poziomym za wyjątkiem wycinka 20 stopni na rufie dla najlepszego hydrofonu, czyli 10 stopni na lewo i prawo od rufy. A oprócz tego do 170 stopni w pionie od powierzchni, więc hałasując nie da się gdzieś ukryć. Usłyszą. Na szczęście gramofon nie zalicza się do hałasu.

[Aktualizacja 05.03.2020]
Po wielu różnych testach udało się dojść do ustawień spełniających wszystkie warunki prawidłowego zachowania się eskorty w ataku na okręt podwodny. Z ustawieniami, które udało się przetestować jest trudno ze wskaźnikiem wykrycia, a bez niego na 100% realu jest mega trudno. Jednocześnie jest możliwe wydostanie się z ataku nawet kilkunastu eskortowców stosując różne triki związane z głębokością, prędkością i kątem ustawienia się do eskortowca. Hydrofony są teraz bardzo czułe, więc czasem trzeba wyłączać wszystko, żeby nie zostać wykryty przez hałas własny do 2km. Daleko czasem udaje się odejść na prędkości 1w, tak jak było to w SH2. Sonary wykrywają na tyle daleko, że wejście do konwoju od czoła eskorty jest bardzo trudne, a czasem niemożliwe. Trzeba czasem atakować z 3-4 km i zaraz potem nurkować, zgodnie z realiami.
Mod, który udało się spreparować jest obecnie moim kandydatem na wersję finalną. Jeżeli nikt nie znajdzie w nim jakichś szczególnie dziwnych zjawisk, to stanie się on wersją ostateczną.
GWX3+ Fixpack 1.0 - Historical Escort Detectors 2.9 Beta 10 RC 3.0:
http://www.mediafire.com/file/18de2iuh1 ... A.rar/file
Można ściągać i bawić się w każdym super modzie lub w wersji podstawowej SH3 bez żadnych zmian.
Ustawienia liczbowe w plikach konfiguracyjnych niewiele mają wspólnego z rzeczywistymi odległościami i czułością wyliczanymi ze wzorów. Na przykład okazało się, że czułość hydrofonów jest katastrofalnie zaburzana przez Wave factor, którego trzeba było wyzerować. A Noise factor zmniejszyć do 0.2. Dla sonarów Surface factor to 50-70 m2, a nie 100 lub 200. Na szczęście kąty skanowania zachowują się zgodnie z oczekiwaniami pod warunkiem zamiany wszystkich sonarów na hydrofony i odwrotnie.
[Aktualizacja 29.02.2020]
Wersja 2.9 beta 9 gotowa do pobrania i testów
https://www.mediafire.com/file/eex9c7qz ... 9.rar/file
Wskaźnik wykrycia dla hydrofonu zmienia płynnie swoje kolory w zależności od hałasu generowanego przez u-boota i szumu wynikającego ze stanu morza oraz innych hałasów takich jak pobliskie źródła dźwięku.
Wskaźnik wykrycia dla sonaru zmienia się z zielonego na czerwony w zależności od tego czy odbita powierzchnia kadłuba jest większa niż faktor powierzchni odbicia, który w SH3 wynosił 200m2, a w GWX został zmniejszony do 100 m2. Być może wskaźnik wykrycia zmienia się płynnie gdy powierzchnia odbicia jest wielkości zbliżonej do faktora powierzchni u-boota i może się zmieniać w zależności od kąta kursowego oraz nachylenia pionowego u-boota do umiejscowienia sonaru w niszczycielu. Celem moda jest również ustalenie maksymalnej i minimalnej powierzchni odbicia poszczególnych typów u-bootów bo to są widełki dla faktora w ustawieniach sonaru.
Obecne ustawienia wersji beta 9 to:
1. Pingowanie wyłącznie gdy kąt kursowy namierzającego jest mniejszy od 35-55 stopni (lewy i prawy). Czyli przednia półstrefa.
2. Pingowanie, ani wykrycie sonarem nigdy nie występuje w tylnej półstrefie. Jeżeli tak Ci się wydaje to znaczy, że jest inny (dalszy) eskortowiec, który ma Ciebie w przedniej półstrefie (sprawdzone na całych stadach eskortowców).
3. Pionowe kąty maksymalne to od 120 do 155 dla najlepszego typu sonaru.
4. Namierzanie sonarem trwa sekundę.
5. Hydrofony namierzają w niemal całej strefie poziomej za wyjątkiem ścisłej rufy eskortowca.
6. Ustawienia wykrywania są najbardziej ostre jakie udało się uzyskać. Jeżeli komuś uda się ustawić lepsze wykrywanie hałasu, to proszę o podanie jakie są to ustawienia lub kontakt.
7. Pionowe kąty do granic wyznaczonych przez pionowe kąty sonaru.
8. Namierzanie hydrofonem trwa sekundę.
9. U-boot w cichym biegu (z wyszkoloną załogą) nie jest możliwy do wykrycia hydrofonem w żadnej odległości od eskortowca (zgodnie z rzeczywistością). Warto sprawdzić stan wykrycia (gdy załoga jest słaba, a wskaźniki efektywności przedziałów niskie.
10. Wskaźnik wykrycia u-boota w grze jest miksem stanów wykrycia dla każdego z detektorów (visual, radar, hydrophone, sonar). Stan wykrycia jednego detektora można przetestować wyłącznie przez efektywne upośledzenie wszystkich pozostałych detektorów.
[Aktualizacja 24.02.2020]
GWX3+ Historical Escort Detectors v2.9b3 test
https://www.mediafire.com/file/hbgumwu7 ... t.rar/file
Mordercze sonary.
Próbuj pozostać niewykryty przez sonar. Powodzenia.

Co udało się odkryć/poprawić?
Parametr Sensivity w sim.cfg wbrew temu co napisał skwas w s3editorze wcale nie określa odległości w jakiej skanowanie jest dwa razy szybsze. Tak naprawdę określa najmniejszą jednostkę dokładności skanowania. Im ta liczba jest mniejsza, tym skanowanie jest dokładniejsze. Dla dla hydrofonu ustawiłem 0.05, a dla sonaru 0.01. Dla radaru i wzroku, które są najdokładniejszymi detektorami w całej grze jest to 0.01.
Czas detekcji określa jak szybko u-boot zostanie namierzony w przypadku wskaźnika wykrycia na czerwono:
visual 0.5s
radar 1s
hydro 4s
sonar 1s
Wskaźnik Enemy surface factor określa przy jakiej powierzchni wystawionej prostopadle do detektora nastąpi wykrycie:
Dla visual jest to 350m2 co odpowiada pełnej sylwetce okrętu z bliskiej odległości.
Dla radaru jest to 5m2, co odpowiada zgrubnie wielkości wysuniętego peryskopu lub chrap.
Dla sonaru jest to od 100-200m2, co odpowiada przekrojowi bocznemu kadłuba pod wodą przy kącie kursowym większym niż 45 st.
Te detektory wykrywają niezależnie od poziomu hałasu generowanego przez sub, ale zależą od ustawienia się u-boota względem detektora. Najmniejszą powierzchnię ma okręt zwrócony dziobem lub rufą do detektora. Wtedy może pozostać niewykryty.
[oryginalne ustawienia wersji beta 1]
Zasadnicze objawy działania wersji testowej są następujące:
1. Powyżej 4 km żaden hydrofon, ani sonar nie działa, więc można się rozpędzać ile się chce. Przy <10 m od DD oba detektory przestają wykrywać.
2. Gra nie generuje pinga jeżeli sub nie znajduje się w stożku sonaru na dziobie, w przypadku cichego biegu lub niskiego hałasu wskaźnik wykrycia pokazuje się zielony mimo nawet bardzo bliskiej odległości od DD (nawet na peryskopowej).
3. W momencie w którym sub trafia w stożek dziobowy sonaru ping jest natychmiast generowany i sub jest dokładnie namierzany. Ma znaczenie powierzchnia suba wystawiona w kierunku sonaru. Natomiast hałas przez niego generowany nie ma znaczenia dla sonaru. Ma natomiast dla hydrofonu.
4. Poza wąskim obszarem za rufą eskortowców hałas generowany przez suba ma wpływ na zgrubne (niedokładne) wykrycie i próby namierzenia sonarem.
5. Na płytkich wodach gdzie sonar jest upośledzony przez śmieci zalegające na dnie, sonar działa niezbyt dobrze i można uciec.
6. Przy trzech eskortowcach pilnujących ucieczka spod sonarów jest niemal niemożliwa. Pomaga zejście na głębinę bo beczki rzucane są płytko. Zatrzymanie się w miejscu pozwala sprawdzić, że albo utoniemy, albo rzucanie beczkami będzie trwało kilkanaście godzin - aż im się skończą beczki (co jest do przetestowania).
7. Jeże z naprawionym sonarem są morderczo skuteczne, więc staraj się uciekać sprzed dziobu każdego niszczyciela. Dopóki DD nie mają jeży można stać na głębinie i czekać, aż im się skończy amunicja.

8. Przy wysokim stanie morza hydrofon jest osłabiony, więc można nieco przyspieszyć i spróbować zwiać.
Jeżeli więcej osób zweryfikuje pozytywne tego moda testowego, to zrobię wersję docelową z historycznymi zasięgami/kątami i ogłosimy to na subsimie do testowania przez wszystkich spoza Polski.