Aktywację użytkowników dokonuje tylko Admin
po informacji na Discordzie
Uwaga !!! Google / Gmail blokuje korespondencję z forum

Archiwum forum PolishSeamen - tylko do odczytu

Zapraszamy na serwer głosowy

DISCORD

Atlantic Chase: Rajderzy Północnego Atlantyku - scenariusz dla 1 gracza

Opisy naszych rozgrywek.

Moderator: PL_CMDR Blue R

Awatar użytkownika
PL_CMDR Blue R
Posty: 6550
Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Atlantic Chase: Rajderzy Północnego Atlantyku - scenariusz dla 1 gracza

#1

Post autor: PL_CMDR Blue R » 25 sie 2022, 11:33

Obrazek
Atlantic Chase: Rajderzy Północnego Atlantyku
01 Scenariusz 1.png

Część I - Konwój HX
Obrazek
Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
24 sierpnia 1939
Opuszczamy Wilhelmshaven. Rozkazy każą nam przeniknąć na Północny Atlantyk.

28 sierpnia 1939
Przechodzimy Cieśniną Duńską na Atlantyk.

1 września 1939
Wojska Niemieckie wkroczyły na tereny Polski

3 września 1939
Wielka Brytania oraz Francja wypowiedziały nam wojnę. Mamy rozkaz pozostawać niezauważonymi. Spotkanie ze statkiem zaopatrzeniowym Westerwald

(...)

26 września 1939
Otrzymano nowe rozkazy. Mamy rozpocząć działania rajderskie na Północnym Atlantyku. Wsparcie zapewni nam jeden rajder. Kierujemy się na szlak łączący Wielką Brytanię z Kanadą. Pogoda się pogarsza.

02 Sytuacja początkowa.jpg
Tura 1: Gracz Niemiecki wyznacza kurs Rajdera oraz Deutschlanda do trasy konwoju HX. Gracz wykonuje test posiłków - nieudany. Graf Spee niedostępny, Brytyjczycy przejmują inicjatywę. W fazie skracania, gracz rusza Rajdera pod Norwegię.
Tura 2: Inicjatywa Aliancka, Rzut na działanie: Sprowadzenie konwoju z najkrótszą trajektorią do portu. Gracz Brytyjski pasuje, aby poruszyć konwój.. Konwój Afrykański zbliża się do WB.
Tura 3: Inicjatywa Niemiecka: Gracz Niemiecki wykonuje akcję przeszukiwania.
Łączna długość trajektorii: 16+
Premie: Zespół koordynujący: +2
Wynik: "śledzenie" - skrócenie wrogiego zespołu do 3 trajektorii, wykonanie ruchu przez szukające zespoły
Test przejęcia inicjatywy: Udany, Brytyjczycy przejmują inicjatywę. Rzut na pogodę: 6 - pogoda się psuje.



Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
28 września 1939
Pogoda się psuje. Widoczność spada do zera. Kontynuujemy poszukiwania.

03 Ucieczka w burzy.jpg
Tura 4: Inicjatywa Aliancka. Rzut na działanie: Sprowadzenie konwoju z najkrótszą trajektorią do portu. Wyznaczono najkrótszą trasę do celu. Rzut na ruch przy złej pogodzie: 4; konwój pokonuje 4 pola.


Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
30 września 1939
Pogoda się poprawiła. Kontynuujemy poszukiwania w kierunku zachodnim. Rajder powinien prowadzić podobne poszukiwanie w przeciwnym kierunku.

04 Pościg.jpg
Tura 5: Inicjatywa Niemiecka. Gracz wyznacza kurs Deutschlanda w kierunku domniemanej pozycji konwoju. Akcja poszukiwania w koordynacji rajdera.

05 Konwój umyka.jpg
Wynik testu: 2k6=3, "Usuń poszukiwaną trajektorię, jeżeli nie jest na krańcu. Pozostaw jedną część trajektorii, usuń drugą. W przypadku poszukiwania krańcowej trajektorii, cel umyka poszukiwaniom"


Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
1 października 1939
Wkrótce będziemy mijać się z rajderem. Brak kontaktu z wrogiem

Dziennik pancernika Dunkerque
1 października 1939
Zbliżamy się do trasy Halifax-Liverpool. Brak kontaktu z rajderami nieprzyjaciela.
Vice Amiral d'Escadre Marcel Gensoul, Force de Raid
06 Tura Aliantów.jpg
Alianci przejmują inicjatywę. Test pogody: Poprawa pogody.
Tura 6: Inicjatywa Aliancka. Rzut na działanie: Atak lotniczy. Jeżeli nie ma celu, rzuć w tabeli... rzut w tabeli: F. Siły Francuskie ruszają do boju.


07 Force de Raid rusza do akcji.jpg
Wyznaczenie trajektorii (znacznik danych wywiadowczych ze względu na postawienie trajektorii na polu z patrolującym zespołem)
08 Force de Raid zbliża się.jpg
Próba przechwycenia: Wynik: Nieudana, oddanie inicjatywy. Force de Raid porusza się o 4 pola.

Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
2 października 1939
W nocy otrzymaliśmy wiadomość, że Francuskie siły zbliżają się do przeszukiwanej przez nas trasy. Zmieniamy kurs. Kierujemy się pod Hiszpanię.

09 Uciekamy - rajder szuka konwoju.jpg
Tura 7: Inicjatywa Niemiecka. Gracz wyznacza trajektorię do konwoju południowego (i błędnie umieszcza znacznik "Intel"). Rajder prowadzi poszukiwania wroga.

10 Za wcześnie lub spóźniony.jpg
Wynik testu: "Usuń poszukiwaną trajektorię, jeżeli nie jest na krańcu. Pozostaw jedną część trajektorii, usuń drugą. W przypadku poszukiwania krańcowej trajektorii, cel umyka poszukiwaniom". Gracz usuwa trajektorię z poszukiwanego pola, po czym usuwa trajektorie od strony WB

11 Przejęcie inicjatywy.jpg
Gracz Aliancki przejmuje inicjatywę.
Tura 8: Inicjatywa Aliancka. Rzut na działanie: Sprowadzenie konwoju z najkrótszą trajektorią do portu.
12 Nowy kurs.jpg
Wyznaczono najkrótszą trasę do celu, omijając zespół na patrolu. Do końca trasy pozostało mniej, niż 6 pól, brak przecinających się kursów z wrogiem.
Gracz Aliancki wykonuje akcje "Sprowadzenie do portu". Gracz Niemiecki wykonuje test na przerwanie akcji (wykonywany, gdy gracz przeciwny nie sprowadza okrętu do portu normalnym ruchem, a akcją).
13 HX w celu.jpg
Test przerwania nieudany. Konwój HX dociera do portu.
Test przejęcia inicjatywy. Nieudany. Niemcy dostają +1 do następnego rzutu.
Tura 9: Inicjatywa Aliancka: Rzut na działanie w nowej kolumnie (bo 1 konwój wykonał zadanie): 3.... X
14 Brytyjczycy zaczynają łowy.jpg
X: Decydujące działanie... Brytyjczycy wysyłają swoje siły przeciw rajderom



Chociaż Kapitän zur See Paul Wennecker umknął francuskim Force de Raid Marcela Gensoula (co też przyczyniło się do ucieczki konwoju) i skierował okręt w bezpieczniejsze miejsce, to ryzyko jest większe, niż myśli. Trasa na którą zmierza jest miejscem, gdzie Brytyjczycy chcą złapać rajdera, a okręt o dumnej nazwie Niemy jest nie lada gratką. Czy tym razem odniesie sukces, czy może Brytyjskie siły przegonią rajderów z Północnego Atlantyku? Dowiecie się w kolejnej części!


Dodano 26.08.2022, godzina 21:00
Część II - Statki z Afryki
15 Wyruszyli.jpg
Gracz Brytyjski wystawia nierozpoznaną grupę (specjalne zasady dla 1 gracza) i wyznacza jej kurs na wroga.
Przy okazji wychodzi, że Finek nie umie liczyć, gdyż ze Scapa Flow do rajdera jest bliżej


16 Poszukiwania.jpg
Niezidentyfikowana grupa rozpoczyna poszukiwanie wroga

17 Kontakt.jpg
Uzyskując kontakt z nieświadomym krążownikiem. Niemcy przejmują inicjatywę

18 B-Dienst.jpg
Tura 10: Inicjatywa Niemiecka Unikatowe wydarzenie scenariusza. B-Dienst informuje o pozycji celu

Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
5 października 1939
Burza się kończy, a to nie koniec dobrych wieści. Brytyjski frachtowiec zameldował, że dostrzegł U-Boota, meldując pozycję... To całkiem niedaleko nas. Ruszamy na poszukiwanie. Będzie musiał słać sprostowanie, że ten U-Boot ma potężne działa.
19 W ostatniej chwili.jpg
Gracz Niemiecki wykonuje akcję namierzenia i sprowadza trajektorię konwoju do punktu. Niestety, Brytyjczycy przejmują inicjatywę.

20 Konwój umyka.jpg
Tura 11: Inicjatywa Aliancka: Alianci ratują konwój. Wyznaczono nową trajektorię i pasują, aby przesunąć konwój z pola zagrożenia.

21 Pościg.jpg
Tura 12: Inicjatywa Niemiecka: Gracz Niemiecki rozpoczyna poszukiwanie wroga. Wykładając trajektorię na polu z wrogim zespołem umieszcza żeton "INTEL", który wróg może wykorzystać do przeszkodzenia. Ściąga do pomocy rajdera.

22 Nieudane przerwanie.jpg
Brytyjczycy wykorzystują żeton informacji wywiadowczych, aby przerwać niemiecką akcję. Udaje im się uzyskać wynik "rzut na inicjatywę". Niestety, przegrywają go i Niemcy kontynuują akcję... Ale +1 do następnego testu przejęcia inicjatywy może być przydatne.

Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
6 października 1939
Nie udało się odnaleźć frachtowca. Kierujemy się bliżej Wielkiej Brytanii i Francji, aby przechwycić go, zanim dotrze pod osłonę lotniczą.

23 Francuskie lotnictwo na ratunek.jpg
Gracz Aliancki dokłada lotnictwo, aby wykrywając zespół wroga, przeszkodzić mu w poszukiwaniach/ Wynikiem testu jest "usunięcie trajektorii, o ile nie jest skrajna"... Konwój znów umyka wrogowi. Gracz Aliancki przeznacza żeton uników na +1 do próby przejęcia inicjatywy. Z +3 do rzutu Alianci przejmują inicjatywę.

24 Empire Strike Back.jpg
Tura 13: Inicjatywa Aliancka: Brytyjczycy znów losują akcję zdecydowanych działań


Obrazek
25 Pościg.jpg
Grupa Brytyjska rusza w pościg za Niemieckim rajderem, wspierana lotnictwem Aeronavale. Niemcy nie są trajektorią, więc Brytyjczycy mogą ruszyć do ataku. Ponieważ kładą trajektorię na polu z Niemieckim zespołem, muszą dołożyć znacznik "INTEL". Niemiecki rajder wykonuje akcję wspomagania, aby odciągnąć wroga... (może to symulować, że alianci myślą, że jest 1 cel i źle odczytają jego zamiary, otrzymując dwa meldunki w przestrzeni czasu

26 Nieudane przerwanie.jpg
Tym razem to Niemcy osiągają wynik "Rzucanie na inicjatywę". I znów wynik nie pozwala przerwać akcji, ale przegrany dostaje +1 do następnego testu

27 Jak pech to pech.jpg
Alianci osiągają wynik: 2 +1 (+2 lotnictwo, -1 wspierający rajder) = 3 Jeden z niewielu wyników dla pola "długość trajektorii" 1-4, gdzie wynik to "miss". Nie trafili na siebie. Dodatkowo, ponieważ szukający zespół ma znacznik danych wywiadowczych (INTEL), inicjatywa automatycznie przechodzi na drugą stronę

28 Trochę zaczyna tu być ciasno.jpg
Pod Brestem zaczyna się robić ciasno


Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
8 października 1939
Jak nie urok, to... Wieczorem zauważyliśmy francuski wodnosamolot. Musieli nas zauważyć. Wrogie siły na pewno ruszają w naszą stronę. Musimy przerwać pościg.

29 To ja się zmywam.jpg
Tura 14: Gracz Niemiecki decyduje wycofać Deutschlanda. Niemniej rajder kontynuuje poszukiwania

29  Pogoń pod Brestem.jpg
Gracz Niemiecki decyduje się, że zanim spasuje, spróbuje znaleźć wrogi statek

30 Rajder odnajduje wroga.jpg
Rajder odnajduje wroga. Brytyjczycy nie przejmują inicjatywy... Gracz niemiecki ma dylemat... Próbować przechwycić statek? Ale jak po jego przechwyceniu Brytyjczycy przejmą inicjatywę, mogą dopaść Deutschlanda... Niemniej ryzyko warte jest świeczki. Rajder podejmuje akcję ataku w turze 15.

31 Pryz zdobyty.jpg
Rajder dopada samotny frachtowiec z wynikiem "zaskoczenie". Załoga Brytyjskiego frachtowca nadaje sygnał, ale dla nich jest za późno. Czy zostali zatopieni, a może rajder zajął frachtowiec jako pryz (tak blisko WB i Francji? Wątpliwe)? Tego gra nie określa. Jedno jest pewne... Wynik 1:1

32 Pogoda się psuje.jpg
Gracz brytyjski przejmuje inicjatywę. Szczęśliwie dla Niemców pogoda znów się psuje

Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
9 października 1939
Pogoda znów się psuje. To nasza szansa na oderwanie się od wroga.

33 Nowy cel.jpg
Tura 16: Inicjatywa Aliancka: Ponieważ alianci nie mają żadnego konwoju rzucają w tabeli dla "braku konwojów". Osiągają wynik "Wystaw nowy konwój, Halifax-Liverpool, eskorta CL. Po czym inicjatywa wraca w niemieckie ręce.

Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
10 października 1939
Oderwaliśmy się od wroga. Wracamy na północ, do trasy Kanada-Wielka Brytania.


Czy trzeci konwój wreszcie okaże się tym szczęśliwym? A może Brytyjczycy depczący po piętach rajderowi wreszcie go dopadną? O tym dowiecie się w 3 części opowiada pt. "Chrzest ognia"! Już wkrótce na forum PS!


Dodano 28.08.2022, godzina 0:30
Część III - Chrzest ognia

34 Nowe kursy.jpg
Tura 17 Inicjatywa Niemiecka. Gracz wyznacza nowe kursy i aby oderwać od wroga oba zespoły używa specjalnej akcji (jedna na cały scenariusz): Spasowanie i ruch wszystkich zespołów...

35 Oderwanie od wroga.jpg
Niestety. Wiąże się to z oddaniem inicjatywy

36 Brytyjczycy kontynuują pościg.jpg
Tura 18. Inicjatywa Aliancka. Alianci kontynuują pościg za niemieckim rajderem

37 Deutschland umyka.jpg
(Nie)stety, rajder im umyka... Niemcy nie przejmują jednak inicjatywy i Alianci kontynuują poszukiwania.

38 Pościg za konwojem.jpg
Doprowadzają w turze 19 do odnalezienia rajdera, ale tracą wtedy inicjatywę.
Tura 20: Inicjatywa niemiecka; gracz wyznacza nowy kurs i rozpoczyna poszukiwanie wroga.


Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
15 października 1939
Jesteśmy ponownie na trasie łączącej Kanadę z Wielką Brytanią. Wznawiamy poszukiwania wroga.

39 Rozerwana trajektoria.jpg
Efektem jest usunięcie 1 pola trajektorii. Ponieważ konwój nie ma żetonu uników, to gracz Niemiecki decyduje, która trajektoria przetrwa...

40 Po poszukiwaniu.jpg
Więc oczywiście zostaje ta od strony Kanady.

41 Pogoń.jpg
Tura 21: Inicjatywa Aliancka. Brytyjczycy kontynuują poszukiwania niemieckiego zespołu, uzyskując kontakt

Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
16 października 1939
O godzinie 12:00 uzyskano kontakt wzrokowy, rozpoznany jako okręty wojenne (...)

42 Wrogowie zidentyfikowani.jpg
Tura 22: Inicjatywa Aliancka. Alianci utrzymali inicjatywę... I udaje im się zbliżyć do wroga... Następuje rzut na identyfikację. Szczęśliwie to tylko niszczyciele

43 Pole bitwy.jpg
Jednostki zostają przeniesione na pole bitwy. Bitwa będzie trwała 3 tury. Ze względu na przewagę szybkości, Niemcy mogą utrzymać dystans. (Nie)szczęśliwie Brytyjskie niszczyciele nie są w stanie skutecznie odpowiedzieć ogniem

Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
16 października 1939
(...) Okrętami okazały się niszczyciele Royal Navy. Nie pozwalając im zbliżyć się do siebie zmieniamy kurs na zachodni, wykorzystując przewagę zasięgu. Wielokrotnie nasze ciężkie działa 28cm otwierają ogień do wroga, zmuszając go do odwrotu i schowania się za zasłoną dymną. To nasza szansa... Skoro są tu niszczyciele, konwój musi być w pobliżu.

44 I postrzelali.jpg
Przez 3 tury bitwy gracz Niemiecki zachowuje daleki dystans od przeciwnika. Rzuca 3k6, zostawiając 2 mniejsze. Niestety, ani razu nie osiąga trafienia.

45 Francuzi wracają do gry.jpg
Gracz Aliancki w teście ledwo utrzymuje inicjatywę. Rzuca aliantom na nowe działanie. Force de Raid ruszają ponownie do boju

46 Pościg.jpg
Force de Raid odnajduje wroga, ale kolejny raz zachować inicjatywy nie udaje się

47 Ale blisko.jpg
Tura 24. Inicjatywa Niemiecka. Gracz Niemiecki widzi, że sytuacja nie jest dobra. Jego oba zespoły są blokowane. Potrzebuje wsparcia

48 Graf Spee rusza do boju.jpg
Gracz decyduje się na gambit. Wykonuje akcje posiłków. Jeżeli będzie nieudana, wróg zyska inicjatywę. Szczęśliwie jest udana i Admiral Graf Spee opuszcza port w Kilonii.
Tura 25, Inicjatywa Niemiecka. Gracz wyznacza kurs dla Grafa Spee, aby również wsparł poszukiwania wrogiego konwoju. Odrywając rajdera od wroga musi jednak położyć znacznik INTEL


49 Jedno oczko za mało.jpg
Tura 26, Inicjatywa Niemiecka. Gracz wykonuje akcje poszukiwania. Gracz Brytyjski próbuje przerwać akcję, osiągając tylko zniwelowanie premii za koordynujący zespół. Gracz Niemiecki zlicza trajektorię... 4+2+11 = kolumna 16+. Celem gracza jest jednak głównie zyskanie premii za koordynację oraz ruszenie Admirala Grafa Spee o 3 pola...
Gracz rzuca w tabeli poszukiwania i brakuje 1 oczka do sukcesu... Pudło... Ale ponieważ gracz ma na jednym z zespołów znacznik Intel, automatycznie traci inicjatywę.


50 Nalot który zmienił bieg wojny.jpg
Tura 26. Inicjatywa aliancka. Rzut na akcję - nalot. Sprawdzenie, jest szansa. Lotnictwo z St. John sięgnie rajdera... Akcja nalotu jest przeprowadzona i... "trafiony zostaje cel o prędkości "wolna"... A rajder ma taką prędkość... i tylko jeden punkt wytrzymałości

Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
17 października 1939
Po zerwaniu kontaktu bezskutecznie przeszukiwaliśmy ocean. Konwój musiał nam przemknąć.
Odebrano komunikat z rajdera. Przerwali ciszę radiową z tragicznymi wieściami. Znaleźli się blisko Labradoru i Kanadyjskie bombowce rozpoznały ich statek jako wroga. Zostali zbombardowani. Statek płonie, maszynownia uszkodzona... Utraciliśmy wsparcie. Nastroju nie poprawia informacja, że Admiral Graf Spee Kapitän zur See Hansa Langsdorffa przeszedł na Północny Atlantyk i ma nas wesprzeć w poszukiwaniach.

Pierwsza krew została przelana, pierwsze pociski wystrzelone... Ale bitwa o konwój HX jeszcze się nie skończyła... Czy dwa pancerniki kieszonkowe wykonają zadanie, pomimo przeciwdziałania Force de Raid i niszczycieli? Tymczasem nadciąga sztorm, który może pokrzyżować plany obu stronom. Ciąg dalszy wyprawy zostanie przedstawiony w czwartej części opowiadania pt. "Sztormowe kotki i myszki", już wkrótce!


Dodano 30.08.2022, godzina 9:00
Część IV - Sztormowe kotki i myszki

51 Poszukiwania.jpg
Tury 27-28. Inicjatywa niemiecka. Gracz niemiecki kontynuuje poszukiwania konwoju wraz z koordynacją z Grafem Spee (głównie po to, aby go ściągnąć w pobliże). W pierwszym teście przerywają trajektorię i decydują się zostawić tą dalszą, aby nie wchodzić w obszar działania "strasznego kanadyjskiego lotnictwa".

Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
19 października 1939
Po utracie kontaktu i informacji o zatopieniu rajdera, zakładam, że Brytyjczycy uważają, że opuścimy ten rejon. My zagramy im na przekór i zostajemy na północnym szlaku, oczekując na przybycie Grafa Spee.

52 Utrata kontaktu.jpg
Gracz Brytyjski przejmuje inicjatywę. Tura 29. Inicjatywa aliancka. Zmiana pogody na sztorm.

Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
21 października 1939
Od dwóch dni przez Atlantyk przewala się sztorm. Widoczność zerowa. W tej pogodzie możemy przepłynąć przez środek konwoju i go nie zauważyć.

53 Konwój ucieka.jpg
Gracz aliancki wyznacza trasę konwoju i pasuje. Rzut 1k6 określa ile pól skracamy trajektorię konwoju. Wypada 6

54 Poszukiwania w sztormie.jpg
Tura 30. Inicjatywa Niemiecka. Aby połączyć zespoły i nie oddać inicjatywy tuż pod nosem francuzów, Gracz Niemiecki oboma zespołami kieruje się ku niszczycielom. Gracz osiąga wynik "starcie"

55 Starzy znajomi.jpg
Deutschland natrafia na niszczyciele w jednoturowej potyczce. Pudłuje haniebie

Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
23 października 1939
Podczas niewielkiego przejaśnienia dostrzeżono w oddali okręty wroga. Otworzono ogień z głównych dział. Okręty rozpłynęły się w sztormie. Kolejny raz jesteśmy blisko konwoju. Meldujemy pozycję starcia Kapitänowi zur See Hansowi Langsdorffowi.

56 Konwój dociera do celu.jpg
Tura 31. Brytyjczycy przejmują inicjatywę. Pasują, doprowadzając konwój HX do celu

57 Przeciwnik umyka.jpg
Tura 32. Inicjatywa Niemiecka. Gracz decyduje się zaatakować niszczyciele Grafem Spee, korzystając z naprowadzania przez Deutschlanda. Brytyjczycy w rzucie na przerwanie akcji osiągają wynik S - wymykają się, przerywają akcję i mogą albo uzyskać żeton uników, albo uzyskać namiar na przechodzący okręt. Jeżeli uzyska namiar, może naprowadzić na wroga główne siły. Jeżeli natomiast naprowadzi i Niemcy zachowają inicjatywę, mogą obrócić ten ruch w swój sukces


Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
24 października 1939
Sztorm trwa nadal. Kapitän zur See Hans Langsdorff jest gdzieś w pobliżu, ale nie udaje nam się skoordynować działań. Ale to nie koniec kłopotów...

58 Ściąga wrogie siły i przejmuje inicjatywę.jpg
Rzut 1k6 - decydują się uzyskać namiar. Szczęśliwie zaraz potem uzyskują inicjatywę

59 Kłopoty z paliwem.jpg
Pytacie po co Brytyjczycy schowali wcześniej jeden konwój, tracąc inicjatywę i wystawiajac niszczyciele? Oto odpowiedź... Rzut na działanie wykazuje, że jak dwa konwoje dotarły do celu (a dotarły), Niemcom zaczyna brakować paliwa... To kostkowe AI miało jednak śmiały plan... Niemcy mogą teraz tylko pływać, odpływać do portu oraz brać udział w walkach inicjowanych przez Aliantów.

60 Nieudany pościg.jpg
Z Gibraltaru tymczasem w turze 33 wypłynęły kolejne siły, aby dołączyć do pościgu. Szczęśliwie dla Niemców nie odnajdują zespołu, a wynik MISS wraz z żetonem Intel oznacza oddanie inicjatywy


Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
25 października 1939
Kolejny dzień sztormu. Kilkudniowy pościg nadwyrężył zapasy paliwa. Musimy skierować się do statku zaopatrzeniowego

Wielki sztorm wciąż przewala się przez Atlantyk, a niemieckim okrętom wyczerpuje się paliwo. Muszą dotrzeć do statków zaopatrzeniowych, gdy Brytyjczycy depczą im po piętach. Czy uda im się? Czy może Brytyjczycy pokonają rajdery? O tym dowiedzie się w ostatniej części pt. "Finał"


Dodano 30.08.2022, godzina 10:30
Część V - Finał

61 Deutschland ucieka.jpg
Tura 34. Inicjatywa Niemiecka. Gracz wyznacza kurs Deutschlanda do statku Westerwald i pasuje, aby uciec wrogowi.
(dopisek. Po Pasowaniu gracz rusza 1 oddział nie wykonujący akcji "aktywnej", więc obecnie to jedyna możliwość ruszenia okrętów)


62 Francuzi ściągają na pole bitwy.jpg
Tura 35. Inicjatywa Aliancka. Gracz ściąga Francuskie siły, aby zaatakowały Admirala Grafa Spee. Mają pecha i nie znajdują okrętu, tracąc inicjatywę

64 Graf Spee ucieka.jpg
Tura 36. Inicjatywa Niemiecka. Gracz wyznacza kurs Admirala Grafa Spee do Altmarka i pasuje, aby uciec wrogowi

65 Pościg trwa dalej.jpg
Tura 37. Brytyjczycy wyznaczają trajektorię do pościgu. Ponieważ nie mogą usunąć położonych trajektorii, trasa jest dłuższa i przebiega przez pole ze znacznikiem Intel, które ciężej usunąć, niemniej próbują.

66 Poszukiwania trwają dalej.jpg
W turze 38 Niemcy dopływają do Altmarka i w turze 39 Brytyjczycy dalej próbują dopaść uciekającego rajdera.

67 Spotkania z zaopatrzeniem.jpg
Niestety, tracą inicjatywę i turę 40 Niemcy zaczynają od spotkania z zaopatrzeniowcami. Deutschland pobiera zapasy na powrót do Niemiec, natomiast Graf Spee (rzut 1k6) nie dostaje zgody na rejs do Południowej Ameryki i ma wracać do Niemiec!

Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
29 października 1939
Pogoda poprawiła się. Spotkaliśmy się z Westerwaldem, pobierając zaopatrzenie. Dostaliśmy rozkaz powrotu do Rzeszy.

68 Ucieczka z północnego Atlantyku.jpg
Tura 40. Inicjatywa Niemiecka. Gracz wyznacza kursy. Graf Spee płynie pod Islandię, gdzie jest jeszcze jeden zaopatrzeniowiec (na wszelki wypadek), podczas gdy Deutschland jako pierwszy będzie przebijał się do Niemiec. Niemniej najpierw porusza Grafem Spee, aby ten uciekł wrogowi

69 Pościg za Grafem Spee.jpg
Tury 40-41. Inicjatywa Aliancka. W dwóch akcjach poszukiwania aliantom udaje się namierzyć pancernik kieszonkowy

70 Blokada.jpg
Tura 42. Inicjatywa Aliancka. Gracz wystawia krążowniki w przejściu między WB, a Norwegią i próbuje znaleźć przemykające siły

71 Poszukiwanie.jpg
Poszukiwanie doprowadza do wyniku "śledzenie i kontakt". Gracz zostawia tylko trzy segmenty trajektorii i daje Deutschlandowi znacznik kontaktu

Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
2 listopada 1939
Gdy jesteśmy pod Norwegią pogoda zaczyna się poprawiać. Wieczorem wachta zameldowała, że na horyzoncie pojawił się jakiś okręt, ale utraciliśmy go w ciemności. Jeżeli to Brytyjczycy, możemy spodziewać się starcia.

72 Deutschland powrócił.jpg
Niemcom wreszcie udaje się odzyskać inicjatywę. Gracz wyznacza trajektorię. Szczęśliwie nie ma znacznika INTEL, a trajektoria nie jest dłuższa, niż 6 pól i może spróbować akcji "dopłynięcia do portu". Niemniej tą akcję przeciwnik może przerwać rzutem kością. Gracz decyduje jednak, że daje to większe szanse, niż spasowanie. Brytyjczycy rzucają kośćmi i nie udaje im się przerwać akcji. Deutschland wraca do domu

Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
5 listopada 1939
Dotarliśmy do Kiel. Nasz dwumiesięczny rejs nie jest jednak udany. Nie udało się nam przechwycić żadnego konwoju, ogień otworzyliśmy tylko do kilku niszczycieli, na dodatek nie osiągając sukcesu.

73 Graf Spee ucieka z Atlantyku.jpg
Tura 44. Inicjatywa Niemiecka. Gracz wyznacza kurs Grafowi Spee do Niemiec najkrótszą trasą omijającą patrole lotnicze. Niemniej musi położyć dwa znaczniki INTEL. Pasuje, aby uciec ścigającym go siłom

74 Ucieka Francuzom.jpg
Tura 45. Inicjatywa Aliancka. Pogoda się znów psuje. Francuzi ścigają Grafa Spee, ten jednak im się wymyka

75 Spotkanie z blokadą.jpg
Tura 46. Inicjatywa Aliancka. Siły blokujące pod Norwegią wykorzystują żeton INTEL, aby zlokalizować Grafa Spee pod Norwegią. Rzut na inicjatywę pokaże, czy to błąd, czy szansa

76 Ucieczka w Kattegat.jpg
Tura 47. Niemcy przejmują inicjatywę. Wykładają kurs do Niemiec. Ze względu na znacznik INTEL nie mogą wykonać akcji dopłynięcia do portu, dlatego pasują i kierują się w cieśniny pod Danią.

77 Nalot pod Jutlandią.jpg
Tura 48. Inicjatywa Aliancka. Alianci podejmują ostatniej próby powstrzymania rajdera. Wysyłają przeciwko niemu siły lotnicze. Gracz Niemiecki kontruje wystawieniem eskorty lotniczej. Efekt ataku - tylko uzyskano kontakt z pancernikiem kieszonkowym (ułatwia następne ataki)

78 Powrót do domu.jpg
Rzut na inicjatywę. Niemcy wygrywają i działają w turze 48. Wykonują jedyną możliwą akcję, powrót do portu. Brytyjczycy ostatni raz próbują przerwać akcję, ale nie udaje im się to. Admiral Graf Spee także wraca do portu, kończąc scenariusz

79 Podsumowanie.jpg
Następuje podsumowanie i zliczenie punktów.... Gracz Niemiecki dostał 3 punkty, stracił dwa razy po dwa i piątkę (wiele osób zarzuca autorowi scenariusza, że utrata rajdera powinna być mniej kosztowna, jako, że to słabszy okręt)... Wynik scenariusza: Porażka. Grossadmiral Raeder jest zwolniony z dowodzenia.


Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
28 listopada 1939
Dziś dowiedzieliśmy się, że Grossadmiral Rader został przeniesiony na stanowisko Admirała Inspektora niemieckiej floty. Głównym dowódcą Kriegsmarine zostaje admirał Alfred Saalwächter... Wygląda na to, że do końca wojny nie zobaczymy więcej Atlantyku...

KONIEC






I jeszcze jako finał, to samo opowiadanie, pomijajac opisy mechaniki gry.
Obrazek
Atlantic Chase: Rajderzy Północnego Atlantyku


Obrazek
Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
24 sierpnia 1939
Opuszczamy Wilhelmshaven. Rozkazy każą nam przeniknąć na Północny Atlantyk.

28 sierpnia 1939
Przechodzimy Cieśniną Duńską na Atlantyk.

1 września 1939
Wojska Niemieckie wkroczyły na tereny Polski

3 września 1939
Wielka Brytania oraz Francja wypowiedziały nam wojnę. Mamy rozkaz pozostawać niezauważonymi. Spotkanie ze statkiem zaopatrzeniowym Westerwald

(...)

26 września 1939
Otrzymano nowe rozkazy. Mamy rozpocząć działania rajderskie na Północnym Atlantyku. Wsparcie zapewni nam jeden rajder. Kierujemy się na szlak łączący Wielką Brytanię z Kanadą. Pogoda się pogarsza.

02 Sytuacja początkowa.jpg
Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
28 września 1939
Pogoda się psuje. Widoczność spada do zera. Kontynuujemy poszukiwania.

03 Ucieczka w burzy.jpg
Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
30 września 1939
Pogoda się poprawiła. Kontynuujemy poszukiwania w kierunku zachodnim. Rajder powinien prowadzić podobne poszukiwanie w przeciwnym kierunku.

05 Konwój umyka.jpg
Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
1 października 1939
Wkrótce będziemy mijać się z rajderem. Brak kontaktu z wrogiem

Dziennik pancernika Dunkerque
1 października 1939
Zbliżamy się do trasy Halifax-Liverpool. Brak kontaktu z rajderami nieprzyjaciela.
Vice Amiral d'Escadre Marcel Gensoul, Force de Raid

07 Force de Raid rusza do akcji.jpg
Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
2 października 1939
W nocy otrzymaliśmy wiadomość, że Francuskie siły zbliżają się do przeszukiwanej przez nas trasy. Zmieniamy kurs. Kierujemy się pod Hiszpanię.

19 W ostatniej chwili.jpg
Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
5 października 1939
Burza się kończy, a to nie koniec dobrych wieści. Brytyjski frachtowiec zameldował, że dostrzegł U-Boota, meldując pozycję... To całkiem niedaleko nas. Ruszamy na poszukiwanie. Będzie musiał słać sprostowanie, że ten U-Boot ma potężne działa.

21 Pościg.jpg
Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
6 października 1939
Nie udało się odnaleźć frachtowca. Kierujemy się bliżej Wielkiej Brytanii i Francji, aby przechwycić go, zanim dotrze pod osłonę lotniczą.

28 Trochę zaczyna tu być ciasno.jpg
Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
8 października 1939
Jak nie urok, to... Wieczorem zauważyliśmy francuski wodnosamolot. Musieli nas zauważyć. Wrogie siły na pewno ruszają w naszą stronę. Musimy przerwać pościg.

31 Pryz zdobyty.jpg
Rajder dopada samotny frachtowiec

32 Pogoda się psuje.jpg
Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
9 października 1939
Pogoda znów się psuje. To nasza szansa na oderwanie się od wroga.

35 Oderwanie od wroga.jpg
Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
10 października 1939
Oderwaliśmy się od wroga. Wracamy na północ, do trasy Kanada-Wielka Brytania.

38 Pościg za konwojem.jpg
Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
15 października 1939
Jesteśmy ponownie na trasie łączącej Kanadę z Wielką Brytanią. Wznawiamy poszukiwania wroga.

42 Wrogowie zidentyfikowani.jpg
Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
16 października 1939
O godzinie 12:00 uzyskano kontakt wzrokowy, rozpoznany jako okręty wojenne (...)

43 Pole bitwy.jpg
Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
16 października 1939
(...) Okrętami okazały się niszczyciele Royal Navy. Nie pozwalając im zbliżyć się do siebie zmieniamy kurs na zachodni, wykorzystując przewagę zasięgu. Wielokrotnie nasze ciężkie działa 28cm otwierają ogień do wroga, zmuszając go do odwrotu i schowania się za zasłoną dymną. To nasza szansa... Skoro są tu niszczyciele, konwój musi być w pobliżu.

50 Nalot który zmienił bieg wojny.jpg
Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
17 października 1939
Po zerwaniu kontaktu bezskutecznie przeszukiwaliśmy ocean. Konwój musiał nam przemknąć.
Odebrano komunikat z rajdera. Przerwali ciszę radiową z tragicznymi wieściami. Znaleźli się blisko Labradoru i Kanadyjskie bombowce rozpoznały ich statek jako wroga. Zostali zbombardowani. Statek płonie, maszynownia uszkodzona... Utraciliśmy wsparcie. Nastroju nie poprawia informacja, że Admiral Graf Spee Kapitän zur See Hansa Langsdorffa przeszedł na Północny Atlantyk i ma nas wesprzeć w poszukiwaniach.

51 Poszukiwania.jpg
Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
19 października 1939
Po utracie kontaktu i informacji o zatopieniu rajdera, zakładam, że Brytyjczycy uważają, że opuścimy ten rejon. My zagramy im na przekór i zostajemy na północnym szlaku, oczekując na przybycie Grafa Spee.

53 Konwój ucieka.jpg
Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
21 października 1939
Od dwóch dni przez Atlantyk przewala się sztorm. Widoczność zerowa. W tej pogodzie możemy przepłynąć przez środek konwoju i go nie zauważyć.

55 Starzy znajomi.jpg
Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
23 października 1939
Podczas niewielkiego przejaśnienia dostrzeżono w oddali okręty wroga. Otworzono ogień z głównych dział. Okręty rozpłynęły się w sztormie. Kolejny raz jesteśmy blisko konwoju. Meldujemy pozycję starcia Kapitänowi zur See Hansowi Langsdorffowi.

57 Przeciwnik umyka.jpg
Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
24 października 1939
Sztorm trwa nadal. Kapitän zur See Hans Langsdorff jest gdzieś w pobliżu, ale nie udaje nam się skoordynować działań. Ale to nie koniec kłopotów...

60 Nieudany pościg.jpg
Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
25 października 1939
Kolejny dzień sztormu. Kilkudniowy pościg nadwyrężył zapasy paliwa. Musimy skierować się do statku zaopatrzeniowego

67 Spotkania z zaopatrzeniem.jpg
Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
29 października 1939
Pogoda poprawiła się. Spotkaliśmy się z Westerwaldem, pobierając zaopatrzenie. Dostaliśmy rozkaz powrotu do Rzeszy.

71 Poszukiwanie.jpg
Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
2 listopada 1939
Gdy jesteśmy pod Norwegią pogoda zaczyna się poprawiać. Wieczorem wachta zameldowała, że na horyzoncie pojawił się jakiś okręt, ale utraciliśmy go w ciemności. Jeżeli to Brytyjczycy, możemy spodziewać się starcia.

72 Deutschland powrócił.jpg
Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
5 listopada 1939
Dotarliśmy do Kiel. Nasz dwumiesięczny rejs nie jest jednak udany. Nie udało się nam przechwycić żadnego konwoju, ogień otworzyliśmy tylko do kilku niszczycieli, na dodatek nie osiągając sukcesu.

78 Powrót do domu.jpg
Admiral Graf Spee także wraca do portu, kończąc scenariusz

79 Podsumowanie.jpg
Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
28 listopada 1939
Dziś dowiedzieliśmy się, że Grossadmiral Rader został przeniesiony na stanowisko Admirała Inspektora niemieckiej floty. Głównym dowódcą Kriegsmarine zostaje admirał Alfred Saalwächter... Wygląda na to, że do końca wojny nie zobaczymy więcej Atlantyku...

KONIEC
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)

Awatar użytkownika
PL_Cmd_Jacek
Administrator
Posty: 1581
Rejestracja: 24 gru 2019, 20:02
Lokalizacja: Będzin / Ploiesti

Re: Atlantic Chase: Rajderzy Północnego Atlantyku - scenariusz dla 1 gracza

#2

Post autor: PL_Cmd_Jacek » 26 sie 2022, 19:01

ochh skomplikowana ta gra - ale ciekawie się obserwuje.

Z tą flagą - może to Holender, który zdradziecko bierze udział w poszukiwaniu Niemca :bober
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać. Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany ? Ściana i tak zawsze swoje wie" (by Indios Bravos)


Obrazek

Awatar użytkownika
PL_CMDR Blue R
Posty: 6550
Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Atlantic Chase: Rajderzy Północnego Atlantyku - scenariusz dla 1 gracza

#3

Post autor: PL_CMDR Blue R » 26 sie 2022, 21:03

PL_Cmd_Jacek pisze:
26 sie 2022, 19:01
ochh skomplikowana ta gra - ale ciekawie się obserwuje.
I tak i nie.
Zasad jest sporo, ale są intuicyjne. Wystarczy 1 gracz, co dobrze zna zasady, aby dołożyć poprawne żetony, policzyć prawidłowe premie i świetnie się gra.
Zasadniczo granie z graczem, który zna dobrze zasady ułatwia próg wejścia, o ile ten gracz nie wykorzystuje zasad dla siebie.
Tutaj, jakbyśmy się spotkali, po kilku krótkich samouczkach, moglibyśmy zasiąść do takiego scenariusza i dobrze się bawić oboje... Bo to, czy po przeszukiwaniu jest rzut, czy automatyczne przejęcie, czy można przerwać, itd... To nie trzeba znać... Wystarczy, że gracz A będzie w odpowiednich miejscach informował "Szukam twojego konwoju, ale tu mam znacznik INTEL. Możesz rzucić na przerwanie akcji".


Dodałem 2 część.... To, że nie wiem, kto mnie ściga utrudnia mnie narrację... Chyba to opowiadanie zrobię dwa razy... Raz jako pokazanie zasad (jak teraz), a potem drugi raz, wycinając tylko te fabularne momenty, aby zrobić z tego opowiadanie...
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)


Awatar użytkownika
PL_Cmd_Jacek
Administrator
Posty: 1581
Rejestracja: 24 gru 2019, 20:02
Lokalizacja: Będzin / Ploiesti

Re: Atlantic Chase: Rajderzy Północnego Atlantyku - scenariusz dla 1 gracza

#5

Post autor: PL_Cmd_Jacek » 26 sie 2022, 22:22

hmmm, trzecia część - będzie walka - zobaczymy kto z kim :zastrzele:
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać. Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany ? Ściana i tak zawsze swoje wie" (by Indios Bravos)


Obrazek

Awatar użytkownika
PL_Qbik
Posty: 1308
Rejestracja: 30 gru 2019, 14:19
Lokalizacja: Wrocław

Re: Atlantic Chase: Rajderzy Północnego Atlantyku - scenariusz dla 1 gracza

#6

Post autor: PL_Qbik » 26 sie 2022, 22:41

Nie jest tak nudno jak zapowiadałeś.
Może dlatego, że w trakcie czytania miałem Twój komentarz i objaśnienia na żywo...
:-] :bye
Kilo wody pod stopą!
Obrazek

Awatar użytkownika
PL_CMDR Blue R
Posty: 6550
Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Atlantic Chase: Rajderzy Północnego Atlantyku - scenariusz dla 1 gracza

#7

Post autor: PL_CMDR Blue R » 28 sie 2022, 0:45

I trzecia część gotowa.
Pomimo szczęścia w kilku rzutach, skuteczność Kanadyjczyków zaskoczyła mnie.
Choć ich siły lotnicze w rejonie Labradoru składały się z przestarzałych Armstrong Whitworth Atlasów, Amerykanie zaczęli przerzucać przez granicę także i Lockheed Hudsony... I te siły osiągnęły spory sukces, zatapiając uzbrojony frachtowiec... ten sam, który wcześniej zapuścił się aż pod kanał, aby dopaść wroga w samym jego sercu, poniósł klęskę w miejscu, które mogło wydawać się bezpieczniejsze...

Ps. Pancernik kieszonkowy uciekał przed dwoma starymi niszczycielami... takimi HMS Wrestler i HMS Watchman
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)

Awatar użytkownika
PL_Cmd_Jacek
Administrator
Posty: 1581
Rejestracja: 24 gru 2019, 20:02
Lokalizacja: Będzin / Ploiesti

Re: Atlantic Chase: Rajderzy Północnego Atlantyku - scenariusz dla 1 gracza

#8

Post autor: PL_Cmd_Jacek » 29 sie 2022, 7:46

Akcja sie rozwija. :book
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać. Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany ? Ściana i tak zawsze swoje wie" (by Indios Bravos)


Obrazek

Awatar użytkownika
PL_CMDR Blue R
Posty: 6550
Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Atlantic Chase: Rajderzy Północnego Atlantyku - scenariusz dla 1 gracza

#9

Post autor: PL_CMDR Blue R » 30 sie 2022, 10:51

No i końcówka zapisana...

To nie był najlepszy wybór scenariusza, gdyż jak czytam opinie, to jeden z trudniejszych scenariuszy, wymagający sporo szczęścia oraz zera błędów w planowaniu ruchów (a jest pierwszy, bo są chronologiczne ustawione)...

No i na koniec zebrałem tylko część fabularną... Może powinienem dopisać 1 opis z dziennika rajdera, ale nie chciałem tego zmieniać.
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)

Awatar użytkownika
PL_Cmd_Jacek
Administrator
Posty: 1581
Rejestracja: 24 gru 2019, 20:02
Lokalizacja: Będzin / Ploiesti

Re: Atlantic Chase: Rajderzy Północnego Atlantyku - scenariusz dla 1 gracza

#10

Post autor: PL_Cmd_Jacek » 31 sie 2022, 11:31

Dzięki fajnie się czytało. Ostatnia część to taka zabawa w kotka i myszkę. Swoją drogą ta alternatywna historia uratowała Grafa Spee :-).
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać. Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany ? Ściana i tak zawsze swoje wie" (by Indios Bravos)


Obrazek

Awatar użytkownika
PL_CMDR Blue R
Posty: 6550
Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Atlantic Chase: Rajderzy Północnego Atlantyku - scenariusz dla 1 gracza

#11

Post autor: PL_CMDR Blue R » 31 sie 2022, 14:04

Jak zagrałem drugi raz to tylko Deutschland wrócił do domu :)

Ale trzeci raz spróbuję... Tym razem bez rajdera... bo to proszenie się o -5 punktów...
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)

Awatar użytkownika
PL_CMDR Blue R
Posty: 6550
Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Atlantic Chase: Rajderzy Północnego Atlantyku - scenariusz dla 1 gracza

#12

Post autor: PL_CMDR Blue R » 03 wrz 2022, 12:05

Trzecie podejście:

Obrazek
Atlantic Chase: Rajderzy Północnego Atlantyku
Załącznik 01 Scenariusz 1.png nie jest już dostępny

Obrazek
Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
24 sierpnia 1939
Opuszczamy Wilhelmshaven. Rozkazy każą nam przeniknąć na Północny Atlantyk.

28 sierpnia 1939
Przechodzimy Cieśniną Duńską na Atlantyk.

1 września 1939
Wojska Niemieckie wkroczyły na tereny Polski

3 września 1939
Wielka Brytania oraz Francja wypowiedziały nam wojnę. Mamy rozkaz pozostawać niezauważonymi. Spotkanie ze statkiem zaopatrzeniowym Westerwald

(...)

26 września 1939
Otrzymano nowe rozkazy. Mamy rozpocząć działania rajderskie na Północnym Atlantyku. Kierujemy się na szlak łączący Afrykę z Wielką Brytanią.
01 Pierwszy konwój.jpg

Obrazek
Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
28 września 1939
B-Dienst informuje o statkach płynących obok Hiszpanii a także o patrolu krążowników, który ma ich przejąć w Zatoce Biskajskiej. Musimy uderzyć natychmiast.

02 Przechwycenie.jpg

Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
29 września 1939
Udało sie przechwycić 2 frachtowce. Wysłano załogę pryzową i odesłano je. Niestety zdążyły nadać sygnał o naszej obecności

03 Pościg z Gibraltaru.jpg

Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
29 września 1939
W pobliżu okrętu zauważono wodnosamolot. Zaczęło się polowanie na nas...

04 Bitwa z niszczycielami.jpg

Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
30 września 1939
Dostrzeżono okręty wojenne, rozpoznane jako niszczyciele. Utrzymujemy je na dystans prowadząc ogień z głównych dział. Wieża Bruno osiąga trafienie w jeden z nich, niszczyciele postawiły zasłonę dymną i oderwały się od nas.

05 Odnalezienie drugiego konwoju.jpg

Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
1 października 1939
Udało się nam oderwać od wroga, kierujemy się na północ na trasę Kanada-Wielka Brytania

06 Pościg.jpg

Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
2 października 1939
Mam dziwne przeczucie, że ktoś nas goni.

07 Drugi przechwycony.jpg

Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
4 października 1939
Przechwyciliśmy samotny zbiornikowiec płynący do Wielkiej Brytanii. Nadawali sygnał ratunkowy i próbowali uciekać, ale po strzałach ostrzegawczych poddali okręt

08 Zaoatrzebuem  ścigany przez Francuzów.jpg

Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
8 października 1939
Spotkaliśmy się z okrętem zaopatrzeniowym. Pobraliśmy paliwo. Ten niestety nie ma zapasu amunicji do głównych dział. Otrzymaliśmy wiadomość, że Francuzi zaczynają szukać nas na Północnym Atlantyku. Mamy się wycofać.

09 Trzeci konwój nie przechwycony.jpg

Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
12 października 1939
Dotarliśmy pod Grenlandię. Spotkanie z okrętem zaopatrzeniowym. Będziemy przebijać się w stronę Rzeszy.
Małe wyjaśnienie. W tym scenariuszu, gdy Niemcy zatopią 2 konwoje, dostają maksimum punktów za przerywanie szlaków. Teraz mogą dostać punkty tylko za zatopienie lub uszkodzenie wrogich krążowników/pancerników... To po co narażać się? Zwłaszcza, że 3 krążowniki siedzą mnie cały czas nam ogonie

10 Powrót.jpg
11 Ostatnia próba przechwycenia.jpg
Francuski zespół próbuje nas przechwycić, nieudanie

12 W domu.jpg
Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
17 października 1939
Gdy dotarliśmy pod Jutlandię wyśledzili nas Brytyjczycy. Na szczęście pojawiła się nasza osłona lotnicza i przepędziła samoloty. Wieczorem docieramy do Wilhelmshaven kończąc patrol.

13 Podsumowanie.jpg
Kapitän zur See Paul Wennecker, Panzerschiff Deutschland, Dziennik
25 października 1939
Otrzymałem pochwałę od Grossadmirała za ostatni patrol oraz odznaczono mnie krzyżem żelaznym. Wkrótce wyruszamy na kolejny rejs na Atlantyk. Wywiad potwierdza, że Brytyjczycy ganiają jak szaleni po całym Atlantyku, rozpraszając swoje siły... Nasze działania są bardzo udane i trzeba teraz iść za ciosem...




I tak udanie zakończyłem pierwszy scenariusz za 3 razem
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)

Awatar użytkownika
PL_Cmd_Jacek
Administrator
Posty: 1581
Rejestracja: 24 gru 2019, 20:02
Lokalizacja: Będzin / Ploiesti

Re: Atlantic Chase: Rajderzy Północnego Atlantyku - scenariusz dla 1 gracza

#13

Post autor: PL_Cmd_Jacek » 03 wrz 2022, 19:09

czyli tym razem uchroniłeś Grossadmirała od zwolnienia :ok:
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać. Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany ? Ściana i tak zawsze swoje wie" (by Indios Bravos)


Obrazek

Awatar użytkownika
PL_CMDR Blue R
Posty: 6550
Rejestracja: 24 gru 2019, 20:16
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Atlantic Chase: Rajderzy Północnego Atlantyku - scenariusz dla 1 gracza

#14

Post autor: PL_CMDR Blue R » 03 wrz 2022, 21:31

więcej. Może na pochwały nawet liczyć od Adiego
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
PL_CMDR Blue R (Finek)

ODPOWIEDZ